• känsligo1

    Omplacerad

    Hej! Jag har varit med om konflikter med min arbetsgivare och haft facket indraget. En lång procedur. Blivit omplacerad men är fortfarande sjukskriven för att jag blivit illa behandlad. Ska starta jobba snart på min nya arbetsplats. Frågade chefen om vad personalen på den nya arbetsplatsen fått reda på om mig. Då berättade hon om att all personal har fått reda på att jag har blivit omplacerad. Men det här kan väl ändå inte få gå till på detta sättet att de får gå ut med detta. Känns ju inte alls roligt att veta att alla vet att jag är ett omplaceringsfall. De har inte gett mig en ärlig chans gentemot personalen utan gett mig en stämpel med en gång. De har ju nu fått förutfattade meningar om mig. Är det någon som vet något om detta?

  • Svar på tråden Omplacerad
  • Ina82

    Du får väl överbevisa dem då! Många arbetsgivare kontaktar nog den förra. Lycka till!

  • mammatill6

    Vi har fått reda på om det är omplacering. Men det är ju inget man dömmer för, man kan bli omplacerad efter egen begäran, arbetstider, omfördelning av personal, rehabilitering.... finns ju massa orsaker.

Svar på tråden Omplacerad