• Anonym (Välj rätt)
    Äldre 8 Dec 19:23
    4529 visningar
    229 svar
    -2
    229
    4529

    Ni måste följa Jesus och LYDA honom för att kunna bli räddade

    Ni som bara tror på Jesus namn och inte lyder honom utan lever för er själva kommer brinna i helvetet om ni inte omvänder er och börjar LYDA Jesus istället. Ni måste göra hans vilja och leva för honom för att kunna bli räddade. "Sinners Prayer" som många tror på: En simpel bön som kan rädda er är en lögn och den räddar er inte. Omvänd er, döp er i vatten och lev era liv för Jesus och gör hans vilja så kan ni bli räddade! Vägen till himlen är smal och väldigt få kommer dit.

    Om ni undrar vad Jesus bud är så läs Matteusevangeliet, Markusevangeliet, Lukasevangeliet och Johannesevangeliet, ni finner dessa i Nya Testamentet - Där kan ni se vad Jesus sagt om hur han vill att vi ska leva/vad vi ska göra om vi följer honom.

    Diskutera gärna kring detta, vad tycker ni om att sanningen inte kan ändras?
  • Svar på tråden Ni måste följa Jesus och LYDA honom för att kunna bli räddade
  • Äldre 8 Dec 19:27
    #1
    +2

    Döp er i vatten? Jag duschade nyss. Hoppas det duger, och hoppas att inte Jesus tjuvkikade! :O

    ;)

  • Anonym (Välj rätt) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 19:32
    #2
    -1
    Gylleneprinsessa skrev 2018-12-08 19:27:26 följande:

    Döp er i vatten? Jag duschade nyss. Hoppas det duger, och hoppas att inte Jesus tjuvkikade! :O

    ;)


    Helvetet är den andra döden. Det är då helvetet börjar. Livet däremot som väldigt få kommer få är att komma till himlen. Att lyda Jesus är att leva rättfärdigt genom omvändelse och att man lyder hans bud. Man gör hans vilja och inte sin egen. Gud välsigne dig!
  • Äldre 8 Dec 19:35
    #3
    +2

    Gör du det, så lyder jag Omoikane. Ligger närmare mitt....


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (H)
    Äldre 8 Dec 19:38
    #4
    Aniiee skrev 2018-12-08 19:35:41 följande:
    Gör du det, så lyder jag Omoikane. Ligger närmare mitt....
    Håller med
  • Äldre 8 Dec 19:48
    #5

    Nej

  • Äldre 8 Dec 19:48
    #6
    Anonym (Välj rätt) skrev 2018-12-08 19:32:37 följande:
    Helvetet är den andra döden. Det är då helvetet börjar. Livet däremot som väldigt få kommer få är att komma till himlen. Att lyda Jesus är att leva rättfärdigt genom omvändelse och att man lyder hans bud. Man gör hans vilja och inte sin egen. Gud välsigne dig!
    Tack antar jag. :/

    Önskar dig ett lyckligt liv tillsammans med din jesus.
  • Anonym (Välj rätt) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 19:50
    #7
    -1
    Aniiee skrev 2018-12-08 19:35:41 följande:

    Gör du det, så lyder jag Omoikane. Ligger närmare mitt....


    Den som inte tror på Jesus är redan dömd.
  • Anonym (Välj rätt) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 19:51
    #8
    -1
    Gylleneprinsessa skrev 2018-12-08 19:48:59 följande:
    Tack antar jag. :/

    Önskar dig ett lyckligt liv tillsammans med din jesus.
    Du kan bli fri från synd och det är då du lever rättfärdigt. Jesus sa att vi ska sluta synda. Du kan inte sluta synda med egen vilja, du måste ha hjälp av den heliga Anden som du kan få som en gåva. Men för att få heliga Anden som gåva måste du omvända dig från all synd (inte vilja synda mer) och döpa dig helt i vatten och bli renad från synd. Då får du heliga Anden som gåva och Jesus gör dig FRI FRÅN SYND, så att fortsätta att medvetet synda kan du inte fortsätta med om du vill slippa helvetet.
  • Äldre 8 Dec 19:51
    #8
    +2

    Kan du plocka och välja vilka bitar i bibeln du ska följa alltså? Smidigt.

  • Anonym (Välj rätt) Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 19:52
    #9
    -1
    Fiona M skrev 2018-12-08 19:51:26 följande:

    Kan du plocka och välja vilka bitar i bibeln du ska följa alltså? Smidigt.


    Du bekänner inte Gud om du inte tror på Jesus. För Jesus är Gud.

    "I and my Father are one." - John 10:30 KJV
    - Jesus och Fadern är en och samma. Alltså är Jesus också Gud.
Svar på tråden Ni måste följa Jesus och LYDA honom för att kunna bli räddade