• HusLetaren82

    Västra Balingsnäs

    Hej,

    Är väldigt sugen på att köpa ett hus (fristående eller kedjehus) i Västra Balingsnäs. Är det någon som har erfarenhet av att bo där? Hur är stämningen bland de boende, blir det tråkigt när det ?bara? är hus / lägenheter och inget fik/affär alls, hur väl fungerar bussarna till Huddinge C?

    Några specifika frågor:

    Hur lättillgänglig är naturen? Jag vet ju att den bokstavligen ligger precis vid området men finns det löpspår, promenadleder och badplatser hyfsat nära?

    Hur är Balingsnässkolan? Ser fin och fräsch ut. Någon som har erfarenhet av att flytta dit med barn som är mitt i skolåldern, alltså som måste hoppa in i ny klass?

    Hur är gamla Balingsnäs? Såg ett ganska slitet radhus där som låg ute för knappt ingenting. Är det ?dåligt? område?

    All input vore jättevälkommen!

  • Svar på tråden Västra Balingsnäs
  • Akira Öken

    Har vänner som bor i området och känner därför till det ganska bra.

    Tycker stämningen verkar fin och folk hälsar, även på besökare. På vännernas gata är det inga problem att det inte finns någon affär i området - har de glömt handla något lånar de av en granne. Och grannar kommer även till dem och lånar saker.

    Det finns både löparspår och promenadstigar i direkt anslutning till området. Badplats vet jag inte, men tror de ibland åker till Gladö, som ligger cirka 5 km bort.

    Vet inget om skolan, då de inte har några barn.

    Gamla Balingsnäs verkar lugnt och mysigt, vi brukar promenera där.

    Tycker det funkar med kommunikationerna, men bussarna går rätt glest om man ska åka hem på natten.


  • Theger

    Hej! Bor på östra sidan i Balingsnäs och det är världens mysigaste ställe. Lite gammeldagskänsla, värme. Skolan är superbra. Har inget negativt o säga alls. En perfekt plats att skapa familj på!

Svar på tråden Västra Balingsnäs