• Äldre 9 Dec 10:55
    147 visningar
    7 svar
    7
    147

    Världens sämsta mamma!

    Hej! Jag känner mig riktigt usel just nu. Jag har 3 barn, ett på 9, ett på 4 och ett på 1 år. 9 åringen och 4 åringen leker och bråkar som de flesta syskon, dock har det blivit mer och mer bråk det senaste vilket är helt ok periodvis dock blir jag så trött i huvudet av att ständigt behöva lösa konflikter de inte lyckas lösa själva samt det klassiska ?HEN BÖRJADE?. gah!! 9 åringen gör precis allt hon inte får i dagsläget, hoppar och skuttar, drar in skateboarden efter utevistelse och tycker huset är ett utmärkt ställe att öva på. Imorse hoppade hon från fåtöljen till fotpallen flera gånger varpå jag sa att hon inte för göra det för att lillasyster (som precis lärt sig gå) far omkring på golvet och en olycka kan ske. Vi åt frukost och hon började sedan igen, slutade dock så fort jag kom in i storarummet och låtsades som ingenting. Sa åt henne igen att sluta upp och isåfall gå och hoppa på sitt rum eller studsmattan utanför. När jag fixade disken så hörde jag lilltjejen bli förfärligt ledsen, sprang in i storarummet och min 9 åring hade då ramlat ner vid hoppning och kommit åt lillasysters arm/hand. Jag blev ordentligt förbannad och lyfte 9åringen in på sitt rum, och satte ner henne bestämt på sin säng. Jag blev så rädd och arg samtidigt. Nu har jag världens dåsigaste samvete då min 9 åring fick ont av mitt lyft och då jag satte ner henne. Känner mig USEL. Jag har pratat med henne om situationen, bett om förlåtelse och förklarat att jag såklart inte ville skada henne. Vet inte ens vad jag vill med denna tråden mer än att ventilera. Hälsning, dåligt samvete.

  • Svar på tråden Världens sämsta mamma!
  • Anonym (Pi)
    Äldre 9 Dec 11:00
    #1

    Hade mitt barn kört med skateboard inne så hade skateboarden rykt.

  • Äldre 9 Dec 11:03
    #2
    Anonym (Pi) skrev 2018-12-09 11:00:49 följande:

    Hade mitt barn kört med skateboard inne så hade skateboarden rykt.


    Såg att det var lite otydligt i min text. Hon hade inte skateboard inne vid detta tillfället utan mer en förklaring om hur hon kan bete sig. Det hon gjorde nu var att hoppa (utan skateboard givetvis) från fotölj till soffa.
  • Äldre 9 Dec 11:24
    #3

    Va?? Känner du dig som världens sämsta mamma för att du reagerar helt sunt?

    Nä, du, dina barn behöver regleras så dom förstår vad som är rätt eller inte.

  • Anonym (Pi)
    Äldre 9 Dec 11:25
    #4
    Victoriaa skrev 2018-12-09 11:03:34 följande:

    Såg att det var lite otydligt i min text. Hon hade inte skateboard inne vid detta tillfället utan mer en förklaring om hur hon kan bete sig. Det hon gjorde nu var att hoppa (utan skateboard givetvis) från fotölj till soffa.


    Vad får hon för konsekvenser?
  • Anonym (Trine­)
    Äldre 9 Dec 12:26
    #5

    Tycker din reaktion var fullt förståelig.

  • Äldre 10 Dec 09:35
    #6

    Känner så igen mig, vi har dock ingen skärmtid utan det är frihet under ansvar. Vi har tillsammans med sonen bestämt att skola och sysslor kommer i första hand. Det jag tycker är svårast är att ungarna inte leker med varandra fysiskt längre utan samvaron sker på nätet, var lättare tidigare när man kunde styra upp playdates men nu är sonen 12 och tycker att det är barnsligt samt att alla hans kompisar spelar.

    Sen är det ett intresse som alla andra, hade man reagerat lika mkt om de spelat fotboll all sin lediga tid?

    Plus att vi har sett många positiva effekter av spelandet, tex hans engelska har förbättrats otroligt, han talar flytande och har från att tidigare haft D i omdöme nu fått A. Samt att hans samarbete med andra har förbättrats avsevärt och fått bättre fokus och koncentration även på andra områden. Så allt spelande är inte av ondo, så länge det inte det blir ett problem där andra saker får stå åt sidan.

    Däremot får vi vara på honom om språket de använder titt som tätt, men han vet att internetuppkopplingen ryker om han inte uppför sig ok på nätet.

  • Äldre 10 Dec 09:36
    #7

    Hoppsan, fel tråd...

Svar på tråden Världens sämsta mamma!