• Äldre 9 Dec 19:05
    679 visningar
    4 svar
    4
    679

    Låghormonare med pco och alla gravidsymtom

    Hej! Jag har väldigt oregelbunden mens och pco. En app jag har verkar dock räknat ut när jag bör ha ÄL och mens och stämma rätt bra med tidsram för olika symtom.

    Nu till grejen, jag bör haft ÄL den 20 november och har Bim igår. Sista en och en halv veckan har jag fått mer och mer symtom på en graviditet, ökade drastiskt efter Bim.

    RFSUs gravtest visar neg, inte det minsta antydan till plus. Och mensen verkar långt bort.

    Vet att det är vanligt att man måste vänta några/flera dagar efter BIM om man är en s.ka låghormonare vilket jag antar att jag är. Men hur länge var ni tvungna vänta innan ni plussade och vilket test visade bäst? Har beställt clearblue early.

    (jag KÄNNER ju att jag är gravid, men frustrerande då sambon inte (vill/hoppas) tro det innan ett plus. Vilket egentligen är rätt sunt.)

  • Svar på tråden Låghormonare med pco och alla gravidsymtom
  • Äldre 9 Dec 20:02
    #1

    Vet inte exakt vilka gravidsymptom du har men de får man ju pga att hcg stiger. Så om du känner av gravidsymptom borde du få ett positivt test, annars är det nog något annat du känner av.

    Vet själv att det är lätt att känna sig gravid när man längtar men för mig har symptomen kommit först efter att jag har fått starka plus, dvs när hcg varit högt. Men det kan ju vara olika för alla.

    Hoppas att du får ditt plus snart!

  • Äldre 10 Dec 06:50
    #2

    Tack för ditt svar. Man känner sig nästan tokig då man har så många symtom men inget plus än eller rmens.

    Iaf, mina symtom är SJUKT känsliga (går inte ta på de eller ha bh) bröstvårtor som blivit skrövliga och har ståfräs hela tiden, blev från en natt till en annan samma dag som bim var. känner aldrig av brösten före mens. Öm över livmodern och äggstockarna vid tryck både på magen å ryggslutet , känner att de drar i magen ofta, känns spänt hela tiden.

    Helt plötsligt blivit åksjuk som. tusan samt känner ALLA lukter och mår dåligt av de. Typ en blandning av illamående, svimfärdig och gråtfärdig, påtal om gråt - grinar hela jävla tiden. Åt allt, både bra och dåliga saker.

    Aldrig i mitt liv varit sån.sista två veckorna har jag fått RIKTIGT tydliga blodådror både på bröstkorg, armar och ben.

    Börjat dyka upp lite blåmärken här å där, främst på låren. Rikliga flytningar, känns ibland som mensen kommit men är genomskinligt och ibland lite gulaktig. Hade en brun flytning (nid?) ca 1 v efter ÄL.

    Brukar aldrig vara sugen på frukost men sista tiden vaknar jag varje natt 4.30-5.30ish och kan inte somna om, är kissnödig och VRÅLHUNGRIG. Vägrar gå och äta den tiden haha. Så sover ca 4-6h bara för är omöjligt somna om. Har även halsbränna till och från samt en stark känsla av att nu har det hänt något.

    Sedan sista symtomet - förhöjd temp med mellan 0.5 och 1 grad. Är lågtempad och brukar känna mig febrig kring 37.6 men nu har jag ofta 37.9 utan de klassiska feberkänslorna.

    Blev som du ser en hel del ???? vet att psyket är starkt och garanterat skulle kunna inbilla sig vissa av sakerna men t. Ex bröstvårtorna, ömheten (kan typ inte ha sex just nu. Är för känsligt) och så, det är väl ändå svårt inbilla sig?

  • Äldre 29 Dec 21:03
    #3

    Hur har det gått för er?

  • Sun 19 May 2019 07:58
    #4

    Tyvärr var det inget den gången heller, man kan hoppas sönder sig känns det som. Man vill så Gärna :/

Svar på tråden Låghormonare med pco och alla gravidsymtom