• Anonym (Man)

    När man egentligen bara vill mysa & ligga sked

    Hej!

    Kan man förlora och irritera en kvinna om man bara begär om att mysa och ligga sked. Eller borde en karl ta mer ansvar och tillfredsställa kvinnan. Självklart är det viktigt att båda är med på det. Men orolighet uppstår om man skulle göra kvinnan sur och förlora henne som kompis/partner.

    Jag brukar ibland vilja endast ha själva myset och prata djupa samtal. Jag tycker det är givande att lyssna och lära känna personen. Det är som om att man nästa gång ses får en annan positivare känsla av att träffa människan. Man vet liksom mer om människans erfarenheter av livet och hurdan hon tänker. Det är intressant. Och bara myset i allmänhet och väldigt trevligt.

    Därför så undrar jag hur irriterad en kvinna skulle bli inombords om man i början bara begärde om myset. Självklart kan det få bli samlag senare, men jag tänker mig om man bara i början myser lite då och då.

    Eller för att inte riskera att förlora henne, borde man se till att bli kåt och helt enkelt tillfredsställa?

    Nu pratar jag inte om att man själv skall bestämma över sin egna kropp. Utan jag har i fokus och orolighet OM man skulle råka förlora en tjejkompis/dejt OM man bad om att invänta med sexet.

    Vad skulle DU som kvinna känna?
    Hur länge skulle du själv känna att en periodisk mys är för länge? Första gången som ni är ensamma hos varandra och sedan blir det detsamma andra gången och tredje gången. Hur mycket är helt enkelt för mycket? Är det kanske så: Första gången är okej, men andra gången när ni är återigen hemma hos varandra som det helt enkelt BÖR bli samlag. Oavsett om det är en dejt eller bara en bekant/kompis.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden När man egentligen bara vill mysa & ligga sked
  • Anonym (Enkelt)

    Att vänta med sexdelen tycker jag är ett enkelt sätt att ta reda på om personen tycker om mig som person eller om man bara är ute efter sex..

  • Mongoliet

    Håll på mysdelen istället tills du vet om hon menar allvar.

  • idealet

    Det beror ju lite på om hon är intresserad. Om du vet att hon är intresserad av dig så är det ju bara att fråga.

    Jag vet att jag hade uppskattat om en kille/kompis ville mysa med mig och vänta med sexet men förutsatt då att det finns något intresse till att börja med.

  • Singelhelgpappan

    Var dig själv och var tydlig med vad du vill från dig. Att börja anpassa sig efter vad man tror den andre vill ha är inte en bra väg. Visst, kanske tappar du någon, men då är det bättre att söka upp någon annan som vill ha dig som du är.

  • Anonym (Hmm)

    Ligga sked utan att få "hård-på" ???? Nääää

  • Anonym (En fundering)

    Låter kanske inte så vänskapligt ändå? Mer dejtaktigt?

  • Anonym (Man)

    Om kvinnan skulle ha visat intressant och så blir det filmkväll. Skulle hon känna kränkt eller åtminstone förvirrad för att det inte blev något samlag?

    Jag skulle i alla fall vilja vänta och mysa till en början men samtidigt vet jag inte riktigt om jag skulle få henne att bli osäker.

    Tack för svar!

  • Anonym (A)
    Mongoliet skrev 2018-12-10 09:30:01 följande:
    Håll på mysdelen istället tills du vet om hon menar allvar.
    Håller med
Svar på tråden När man egentligen bara vill mysa & ligga sked