• Anonym (tjej3­9)
    Äldre 10 Dec 10:33
    321 visningar
    42 svar
    42
    321

    Är jag för svartsjuk?

    Tjejer! Jag undrar om det "stör" er om er kille är typ lite "för" trevlig med andra tjejer..? För det första, min kille kommer från England och är lite old school när det gäller tjejer/killar, alltså han är ganska traditionell. Han jobbar inom event-branschen och träffar ofta produktionsassistenter etc från andra länder. Det slutar ofta med att han blir väldigt "polare" med dessa tjejer och ska visa de runt, visa var de kan ta en öl och har väldigt närgångna samtal. Han kan säga "Jag körde runt henne i stan och vi hade sååå himla trevligt samtal, vi pratade verkligen om allt". Det stör mig att han kommer dessa tjejer så "nära" om ni förstår vad jag menar. Samtidigt är han också svartsjuk. Häromdagen när jag åkte tunnelbana med min bebis var det en pappa med en bebis som skulle av på samma station. Han kom fram och bjöd in mig till en föräldragrupp och lämnade sitt nummer så att jag kunde messa och fråga om adressen. Min kille blev jättearg över detta. Skulle ni blivit irriterade om er kille blev superkompis med tjej efter tjej (som bara är där för några dagar och sedan lämnar landet, och som ni vet är alla tjejer inom event-branschen jävligt snygga)..? Ps. Ni behöver inte säga "Ni är båda dumma i huvudet och förtjänar inte att leva, ta livet av er bägge två. Tack <3

  • Svar på tråden Är jag för svartsjuk?
  • Äldre 10 Dec 11:07
    #1
    +1

    Är det bara tjejer som han visar runt på stan och som han blir kompis med? Eller är det bara tjejerna som du stör dig på? Det är den stora skillnaden för mig..

    Om han är lika engagerad och trevlig med killar som han träffar i jobbet så är han nog bara en väldigt trevlig och lättsam person! Om han däremot låtar killarna klara sig själva och bara ger denna service till tjejer så förstår jag att du funderar över det!

    Tycker att det verkar som att han inte litar på dig om han reagerar på att du fick ett telefonnummer av en annan man som var trevlig mot dig!

  • Anonym (varfö­rprovo­cera)
    Äldre 10 Dec 11:37
    #2
    +1

    Ni både gillar att provocera er partner med ett beteende som ni vet kommer skapa bråk och avundsjuka ,är ni äldre än 15 så oroa dig inte ni växer upp en dag. Är ni vuxna wow ni borde ju verkligen fråga er själva om ni ens ska ha ett förhållande

  • Anonym (tjej3­9) Trådstartaren
    Äldre 10 Dec 11:59
    #3
    -1
    Anonym (varförprovocera) skrev 2018-12-10 11:37:54 följande:

    Ni både gillar att provocera er partner med ett beteende som ni vet kommer skapa bråk och avundsjuka ,är ni äldre än 15 så oroa dig inte ni växer upp en dag. Är ni vuxna wow ni borde ju verkligen fråga er själva om ni ens ska ha ett förhållande


    tack för ditt konstruktiva svar. Jag ska genast fråga mig själv.
  • Anonym (varfö­rprovo­cera)
    Äldre 10 Dec 12:11
    #4
    +1
    Anonym (tjej39) skrev 2018-12-10 11:59:51 följande:
    tack för ditt konstruktiva svar. Jag ska genast fråga mig själv.
    Du får tycka vad du vill om mitt svar, ni har ett destruktivt förhållande där ni håller på som tonåringar mot varandra och försöker skapa avundsjuka och konflikter .Det är varken hälsosamt eller friskt det är destruktivt och kommer enbart såra båda två i slutändan , att du sen blir upprörd över att jag säger som det är får stå för dig
  • Anonym (tjej3­9) Trådstartaren
    Äldre 10 Dec 13:33
    #5
    -1
    Anonym (varförprovocera) skrev 2018-12-10 12:11:30 följande:
    Du får tycka vad du vill om mitt svar, ni har ett destruktivt förhållande där ni håller på som tonåringar mot varandra och försöker skapa avundsjuka och konflikter .Det är varken hälsosamt eller friskt det är destruktivt och kommer enbart såra båda två i slutändan , att du sen blir upprörd över att jag säger som det är får stå för dig
    Tack igen för dina vänliga ord :) 

    Du är uppenbarligen en helt perfekt människa som aldrig blir osäker, aldrig sårar någon och alltid gör det som är helt rätt och riktigt.

    Själv är jag en person med många "fel". Jag har dåligt självkänsla och har svårt att förstå att någon kan älska mig. Jag har sårat och stött ifrån människor runt omkring mig pga rädsla att bli lämnad. Men vet du vad? Jag jobbar med mig själv varje dag och försöker hela tiden att bli en bättre människa. Min partner också. 

    Ingen är perfekt, inte ens du, även om du vill ge sken av det. Om du vore perfekt skulle du inte ha gett ett så arrogant svar som du gjorde, där du säger att ingen av oss förtjänar att vara i ett förhållande, att vi beter oss som tonåringar osv. En bra människa har inget behov av att försöka förminska eller trycka ner andra. Så du har minsann lite att jobba med, även du.. 

    Ha en fin dag :) 
  • Anonym (varfö­rprovo­cera)
    Äldre 10 Dec 14:15
    #6
    +1
    Anonym (tjej39) skrev 2018-12-10 13:33:26 följande:
    Tack igen för dina vänliga ord :) 

    Du är uppenbarligen en helt perfekt människa som aldrig blir osäker, aldrig sårar någon och alltid gör det som är helt rätt och riktigt.

    Själv är jag en person med många "fel". Jag har dåligt självkänsla och har svårt att förstå att någon kan älska mig. Jag har sårat och stött ifrån människor runt omkring mig pga rädsla att bli lämnad. Men vet du vad? Jag jobbar med mig själv varje dag och försöker hela tiden att bli en bättre människa. Min partner också. 

    Ingen är perfekt, inte ens du, även om du vill ge sken av det. Om du vore perfekt skulle du inte ha gett ett så arrogant svar som du gjorde, där du säger att ingen av oss förtjänar att vara i ett förhållande, att vi beter oss som tonåringar osv. En bra människa har inget behov av att försöka förminska eller trycka ner andra. Så du har minsann lite att jobba med, även du.. 

    Ha en fin dag :) 
    Perfektion existerar inte jag är bildad nog för att förstå att inget i universum är perfekt, min existens är inte ett undantag

    Synd att du inte kan ta till dig att ni lever destruktivt och att ni inte vinner nåt på att såra varandra fram och tillbaka , men det är ditt liv och ansvar


  • Anonym (tjej3­9) Trådstartaren
    Äldre 10 Dec 15:18
    #7
    Anonym (varförprovocera) skrev 2018-12-10 14:15:34 följande:
    Perfektion existerar inte jag är bildad nog för att förstå att inget i universum är perfekt, min existens är inte ett undantag

    Synd att du inte kan ta till dig att ni lever destruktivt och att ni inte vinner nåt på att såra varandra fram och tillbaka , men det är ditt liv och ansvar
    Självklart vet jag att det inte är bra att såra varandra, men det var inte min fråga. Min fråga var till andra tjejer om de hade varit svartsjuk i min situation. 
  • Anonym (varfö­rprovo­cera)
    Äldre 10 Dec 15:36
    #8
    Anonym (tjej39) skrev 2018-12-10 15:18:04 följande:
    Självklart vet jag att det inte är bra att såra varandra, men det var inte min fråga. Min fråga var till andra tjejer om de hade varit svartsjuk i min situation. 
    Det är jag menar ,är det verkligen värt att vara med nån som försöker göra dig svartsjuk men handlingar han vet kommer skapa bråk?

    Då spelar det väl ingen roll hur andra har det huvudsaken för dig borde ju vara sitt DU är lycklig och trygg , vilket du uppenbarligen inte är ,så är då förhållandet värt det hela? Detta är frågor du borde ställa dig själv för problemet i ert förhållande är inte enbart pga din avundsjukan utan att ni tävlar i vem som kan såra den andra mest. Förstår du inte hur sjukt och destruktivt det faktiskt är? Ert förhållande kommer aldrig att hålla ,ju längre du väntar med att avsluta det ju längre kommer det ta att plocka upp bitarna efteråt och det vet vi alla att det inte är en trevlig upplevelse
  • Anonym (eh?)
    Äldre 10 Dec 15:38
    #9
    Anonym (tjej39) skrev 2018-12-10 15:18:04 följande:
    Självklart vet jag att det inte är bra att såra varandra, men det var inte min fråga. Min fråga var till andra tjejer om de hade varit svartsjuk i min situation. 
    Och när du sedan har statistik, vad gör du då?
    Är det inte helt ointressant hur andra skulle känna i din situation och det enda relevanta är hur DU känner, och om DU tycker att de känslorna är rimliga, eller om Du vill förändra ditt förhållningssätt?
  • Anonym (tjej3­9) Trådstartaren
    Äldre 11 Dec 12:18
    #10
    Anonym (varförprovocera) skrev 2018-12-10 15:36:19 följande:
    Det är jag menar ,är det verkligen värt att vara med nån som försöker göra dig svartsjuk men handlingar han vet kommer skapa bråk?

    Då spelar det väl ingen roll hur andra har det huvudsaken för dig borde ju vara sitt DU är lycklig och trygg , vilket du uppenbarligen inte är ,så är då förhållandet värt det hela? Detta är frågor du borde ställa dig själv för problemet i ert förhållande är inte enbart pga din avundsjukan utan att ni tävlar i vem som kan såra den andra mest. Förstår du inte hur sjukt och destruktivt det faktiskt är? Ert förhållande kommer aldrig att hålla ,ju längre du väntar med att avsluta det ju längre kommer det ta att plocka upp bitarna efteråt och det vet vi alla att det inte är en trevlig upplevelse
    Fast det här är verkligen inget stort problem i vår relation. Jag har aldrig ens tänkt tanken på att avsluta relationen pga detta. Vi har varit tillsammans i 6 år, har två barn tillsammans och ska precis köpa hus tillsammans. Visst har vi våra problem, och denna osäkerhet som vi båda bär på är ett problem ibland (hans önskan att bli bekräftad av andra och min självkänsla). Men för det mesta har vi jättekul tillsammans, vi skrattar mycket, jag tycker han är grymt snygg och sexig, vi hjälps åt hemma och med barnen. Vi har varit igenom mycket och jag ser fram emot en framtid med denna man. Den bilden av ett destruktivt förhållande som du målar upp existerar inte. Jag ÄR lycklig och vi tävlar verkligen inte i vem som kan såra den andra :) . Det jag undrar är om problemet ligger hos honom eller mig? Är det han som borde sluta "flörta" eller jag som borde sluta vara svartsjuk? Det är därför jag frågar andra tjejer om de hade varit svartsjuka i denna situation. 
Svar på tråden Är jag för svartsjuk?