• Äldre 10 Dec 13:24
    82 visningar
    9 svar
    9
    82

    Hjälp vid positivt ägglossningarnas !!

    Hej !

    Jag har under 2 års tid ALDRIG lyckats pricka in ett positivt ägglossningstest.

    Har hänt så extremt mycket i mitt liv . Var överviktig och slutade med att jag gjorde en gastrict sleeve då jag dessutom inbillade mig att det påverkade att jag inte blev gravid. Det är nu över 1,5 år sen operationen gjordes och IGÅR vid 17.30 tiden fick jag ett positivt ägglossningstest . Jag och sambon hade sex i torsdags samt sent igårkväll . När jag gjorde ett ägglossningstest nu vid 13 så visade det oxå positivt dock aningens svagare än igår . Sambon jobbar skift och inte alltid så lätt att få till en mysstund just när det är tajming på pricken :(.. läste att själva ägglossningen sker 24-36h efter pos på ägglossningstest . Räknar man från första positiva testet ?

    Läste oxå en tråd där någon blivit berättad för att när teset visar pos är det redan försent ? Lät skumt ii mina öron . Men eftersom vi hade sex även i torsdags så skulle ju det backa upp lite där om det skulle vara så . Men det är inte vad jag läst mig till .. snälla skriv allt ni vet om detta ! Har velat få bli med tjockismage så äääänge nu .. nästan försökt i få mig själv att förstå att nä du har aldrig någon ägglossning så du kan inte få barn o nu plötsligt får jag två positiva test ! Jag är så lycklig ????

    Vad tror ni, är chanserna att jag skulle kunna bli gravid hyfsade även om vi inte kan få till någe mer mys ?,

    Eller bör jag blinka lite extra mkt med ögonen när han kommer hem sent ikväll ????????????,

    (Bifogar bild på testerna med )

    Ifall nån ser något jag inte ser .. är som sagt sjukt ovan vid detta ,

  • Svar på tråden Hjälp vid positivt ägglossningarnas !!
  • Anonym (ÄL)
    Äldre 10 Dec 13:32
    #1

    Det räcker med igår kväll.

    Men vill du vara extra säker så kör ni på ikväll också.


     

  • Äldre 10 Dec 16:27
    #2

    Spermier kan överleva upp till 5 dagar i optimalt tillstånd så det kan räcka med igår. Jag skulle dock om jag kunde försöka få till det igen; ju fler simmare som redan finns där desto bättre.

    Som du säger så ska ägget släppa ca 24-36 timmar efter positivt ÄL-test. Men alla har olika långa stegring. Jag skulle därför för att vara på den säkra sidan (om du inte tempar eller känner på tappen) räkna med att ägget släpper 36 timmar från idag. Gör ett till ÄL-test ikväll (innan kl 20) och se om det blir svagare.

    Nej det är absolut inte för sent! Det är när man får ett positivt man ska ligga som mest. Börjar man se en stegring kan man börja öka på liggandet (om man inte redan ligger varannan dag) och först en dag efter att man fått ett negativt test igen bör man sluta.

  • Äldre 10 Dec 16:36
    #3

    P.S. Torsdagssexet skulle jag nog inte räkna in i chanserna, men det beror också på hur gynnsamma förhållandena är i din livmoder.

    Jag har läst att man bara har ca 10-25% chans att bli gravid beroende på hur många gånger du ligger (varje dag i 5-6 dagar före och dagen för ÄL = 25%, varannan = 22%, en gång i veckan = 10%). Så att pricka mer istället för mindre är alltid bra

  • Äldre 10 Dec 20:23
    #4

    Detta är från ikväll . Igår var helt klart starkast , idag på fm pos men nu ikväll fick jag detta . Det känns neg för mig .. kan man räkna ut mer exakt när man har själva ägglosningen från att det visar pos till neg :)?



    a

  • Äldre 10 Dec 21:58
    #5

    Inte exakt, men jag skulle gissa inatt eller imorn baserat på dina test och hur mina sett ut

  • Anonym (ÄL)
    Äldre 11 Dec 08:02
    #6
    Maian skrev 2018-12-10 20:23:37 följande:

    Detta är från ikväll . Igår var helt klart starkast , idag på fm pos men nu ikväll fick jag detta . Det känns neg för mig .. kan man räkna ut mer exakt när man har själva ägglosningen från att det visar pos till neg :)?

    a


    Det där är negativt.

    Men varför kör du inte Clearblue digital advance istället? Där får du fast gubbe och då sker äl 12-36 h efteråt. Man slipper undra och vet när äl är utan att behöva tolka oklara sträck.
  • Äldre 11 Dec 14:48
    #7

    Jag hade gett upp hoppet lite med detta om ältest då jag bara fått massa negativa, vilken sort jag än använt. Har försökt att släppa den pressen o stressen lite med att försöka låta bli i testa massa o bara mysa på o inte va stressad över detta med att bli gravid.. Testade lite av en slump denna månad då jag hade så ont i magen för 3 dagar sen . Och blev bara så lycklig att jag fick ett positivt test :),

    Men fick iaf första positiva söndagkväll, då hade vi sex. Sen även ett positivt igår på fm men negativt igårkväll . Men fick till en mysstund igårkväll/natt oxå så jag håller alla tummar o tår att det blir en väldigt härlig julaftonsmorgon , är nämligen BIM 23/24 e hihii,

  • Äldre 11 Dec 14:55
    #8
    oshark skrev 2018-12-10 21:58:56 följande:

    Inte exakt, men jag skulle gissa inatt eller imorn baserat på dina test och hur mina sett ut


    Berättade läget för sambon när han kom hem sent igårkväll, så det blev mys en gång till, blev tidig natt innan det blev sovdags hahaa.. Hoppas så innerligt på den bästa julklapp jag skulle kunna få julaftonsmorgon då jag har BIM 23/24e hihii ,

    Håll tummar o tår ,
  • Äldre 11 Dec 15:44
    #9
    Maian skrev 2018-12-11 14:55:01 följande:

    Berättade läget för sambon när han kom hem sent igårkväll, så det blev mys en gång till, blev tidig natt innan det blev sovdags hahaa.. Hoppas så innerligt på den bästa julklapp jag skulle kunna få julaftonsmorgon då jag har BIM 23/24e hihii ,

    Håll tummar o tår ,


    Låter bra
Svar på tråden Hjälp vid positivt ägglossningarnas !!