• Anonym (Dejte­n)
    Äldre 10 Dec 18:22
    838 visningar
    6 svar
    6
    838

    Hur många dejter?

    Jag och en kille hade kontakt ett tag via nätet och pratade även i telefon. Allt kändes jättebra!

    Vi bestämde oss för att ses och jag vet inte om det var för att vi båda var nervösa eller om det var någon annan anledning, men vi klickade inte lika bra som i telefon/chatt. Det var ganska stelt helt enkelt, men vi sågs ändå en gång till.

    Jag såg ändå fortfarande något intressant i honom och föreslog därför en tredje träff som han tackade nej till för att han inte känner något för mig.

    Efter hur många dejter har ni bestämt er för om ni vill gå vidare med varandra? Jag tycker två är för lite, speciellt ef vi båda var blyga, men tydligen hade han redan dömt ut mig? Bestämmer ni er verkligen så snabbt även om ni klickat bra innan ni sågs? Diskutera gärna och berätta hur det varit för er.

  • Svar på tråden Hur många dejter?
  • Äldre 10 Dec 18:28
    #1

    Ja en eller två dejter räcker för mig för att bekräfta det jag känner eller för att upptäcka att man klickar bäst som vänner/datavänner. Antingen finns klicket eller så gör det inte det.

  • Anonym (1)
    Äldre 10 Dec 19:05
    #2

    EN dejt räcker för mig. Då ser man personens utseende och om det finns kemi.

  • Anonym (Norma­ndie)
    Äldre 15 Jan 07:15
    #3

    Träffat en tjej två gånger. Hon vill bli ihop, jag vet inte än.
    Jag träffas gärna mer och ser hur det utvecklar sig.
    Men kanske redan är dödsdömt eftersom jag inte är säker efter två dejter.

  • Anonym (erfar­enhet)
    Äldre 15 Jan 07:25
    #4

    En enda gång satsade jag 4 dejter på en kille där jag inte kände nåt speciellt på första. Tänkte jag skulla bryta mina egna mönster och vara lite mer öppen. Det slutade med att det verkligen bara kändes som en kompis/en granne så efter 4.e tackade jag för mig. Tror han kände ungefär likadant. 
    1-2 brukar räcka, oftast 1.

    Att man inte känner likadant som det gör i telefon eller när man chattar, det får man nästan räkna med. Man får bara en bråkdel av personen när man har kontakten via tekniken. Man känner ju inte närheten utan de känslor man ev. bygger upp är ju oftast bara inom en själv. 

    Jag pratade massor i telefon med en kille en gång. Han hade sån där klassisk "radioröst" , han var helt fantastisk att prata med. Jag är mer av en chattare men vi pratade, timmar, ibland 4-5 timmar i sträck, medan man gjorde annat. Det blev nästan som om vi var i samma rum. Så lyckades vi hitta tid att ses efter ett par veckor med så här mycket pratande. Vi hade otroligt trevligt i ca 24 timmar tillsammans men sedan blev det inget mer. Jag hade kunnat tänka mig en träff till men inte han. Så trots alla härliga samtal och faktiskt väldigt roligt vi hade (hade en del gemensamma intressen) så blev det så. Jag tyckte väl också att han gav sig lite för snabbt först men sen fick jag acceptera att för honom var det glasklart att det inte skulle fortsätta, även om han också tyckt allt fungerade bra. 

    Att dejten är kul och trevlig behöver inte betyda att man vill mer, man kan inse rätt fort om det här är läge för relationsbygge eller inte. 

  • Anonym (Norma­ndie)
    Äldre 15 Jan 08:31
    #5

    Första dejten. Det var kul, vet inte om det klickade, jag gick inte på små moln.
    Första kyssen. Ska man försöka få till på andra dejten läste jag.
    Vi har inte ens kramats, efter två dejter. Hon har svårt för närhet.
    Så... jag vet inte. Kanske för gammal och luttrad för att bli himlastormande förälskad direkt.

  • Äldre 15 Jan 12:51
    #6

    Jag märker oftast första gången om det finns nåt där som gör att det är intressant att träffas igen. Ibland har jag gett det 1-2 dejter till men det brukar inte bli rätt om det känns fel första gången. 

Svar på tråden Hur många dejter?