• Anonym (Bitch­?)
    Äldre 10 Dec 19:30
    163 visningar
    23 svar
    23
    163

    Är jag en total bitch?

    Ihop i 16 år, gifta i 10 år o 2 spralliga ungar. Utåt sett har vi det medta; gott ställt pga makens höginkomst jobb o jag en halvtidstjänst så hinner med barn o hus . Jag från en ganska trasig uppväxt som ändå gett mig skin på näsan men unviker konflikter om jag kan.

    Han är det enda barnet, fortfarande DYRKAD av sina föräldrar som överöser pengar och support på oss. Det enda som inte går är att säga nej till besök, eller att de vill göra om vår trädgård, stryka tvätten eller bad det nu kan vara. Då blir svärmor ledsen o lite arg och jag blir tillsagt att minsan vara tacksam o inte så sur. Men ändå vi har barnvakt när vi vill och maken gillar också trevliga hotel gettaways o betalar så länge jag föreslår och ordnar m allt.

    So far so good.

    Men så händer livet lite ibland; man bryter något, förlossnings depression, utredning av reumatism ( jag) och då låtsas maken om att det inte finns/händer..... sedan ett par månader har jag återigen drabbats en slags depression/kris ( i samband m arbetslöshet, flytt o dödsfall) och återigen liksom ? försvinner? han. När det inte blivit något 6 på ett par veckor o så blir han jätteledsen. Säger att han bara vill att allt skall vara som vanligt...Förstår inte att jag liksom kunde behöva stöd istället för ett ? nu får du ställa up för vi har inte gjort det på länge?

    Har försökt prata om detta men han säger att han inte tycker det finns nått att prata om.

    Vi har tid på FR fast första mötet fick jag gå på själv.

    Men senaste veckorna känner jag ? nej jag vill faktiskt inte mer? han är en bra pappa och har många bra sidor. Men inte det jag vill ha i en livspartner. Tänker nu separation. O smygsurfar på lägenheter, funderar på singelresor m o bara jag o kidsen ( på mina veckor, givetvis vårdnad cv)

    Men jag kan ju inte släppa bomben innan jul! Tänker på barnen!

    O i o med att jag bestämt mig vill jag inte att han rör mig o känner mig taskig när jag håller med om planering av resor etc nästa år.

    Borde jag säga nu? Så han fattar att jag inte bara är ?sur o pms IG ( i 4 veckor!!!) o då riskera riktig dålig stämning över jul o kidsens födelsedagar ( de fyller båda två veckan innan jul)

    Är jag en total bitch som inte försöker IGEN att prata om var mitt huvud är?

  • Svar på tråden Är jag en total bitch?
  • Anonym (proce­ss)
    Äldre 10 Dec 19:37
    #1
    +1

    alltid bra att vara ärlig.

    separation är en process.

  • Anonym (Prakt­isk)
    Äldre 10 Dec 19:39
    #2
    -1 +1

    Låter som min ex. Nu lever hon på socialen I en liten etta dit barnen inte vill komma.

    Kärlekslivet - hon har haft sex med några asylsökare som ville ha uppehållsäktenskap.

  • Anonym (A)
    Äldre 10 Dec 19:39
    #3
    -1
    Anonym (process) skrev 2018-12-10 19:37:25 följande:
    alltid bra att vara ärlig.

    separation är en process.
    Håller med
  • Anonym (bosse­)
    Äldre 10 Dec 19:44
    #4
    Anonym (A) skrev 2018-12-10 19:39:52 följande:
    Håller med
    håller med
  • Äldre 10 Dec 19:46
    #5

    Självklart prata med mannen.

    Hela hans värld kommer att rasa.

    Låter som det ändå är lite ogenomtänkt från din sida. Det behöver inte vara så definitivt. Men absolut dags att delge din man dina funderingar.

    Ens tankar kan ofta påverkas av ens egna hälsa t ex depression. När du mår bra så kanske du ser på din man med mer positiva ögon igen.

  • Äldre 10 Dec 20:19
    #6
    +1

    Om du är i en depression och dessutom råkat ut för andra tråkigheter i samma veva är det inget bra tillfälle att fatta ett så drastiskt beslut som separation innebär. Avvakta några månader, tänk igenom det hela ordentligt och ge relationen en chans till.

  • Anonym (Bitch­?) Trådstartaren
    Äldre 10 Dec 20:24
    #7

    Jo jag vet ju det. Men vi har varit i den här sitsen förut. Och vi bråkar inte mycket men han kan verkligen bli sur när det blir jobbigt. Så för mig är detta inte bara en tillfällig motgång, utan helt enkelt att vi löser motgångar på olika sätt Och har fortsatt göra det.

    Känner mer o mer att vi liksom växt ifrån varandra istället för ihop och att det är extra påtagligt just nu.

    O vill verkligen inte ha en annan relation! Hellre vara själv o fundera på vad jag vill, istället för att försöka bli som hans föräldrar vill jag skall vara eller faktiskt god nog åt min man som ofta har en attityd av att vilken bra make jag är som tjänar så bra....

  • Anonym (Bitch­?) Trådstartaren
    Äldre 10 Dec 20:24
    #8

    Jo jag vet ju det. Men vi har varit i den här sitsen förut. Och vi bråkar inte mycket men han kan verkligen bli sur när det blir jobbigt. Så för mig är detta inte bara en tillfällig motgång, utan helt enkelt att vi löser motgångar på olika sätt Och har fortsatt göra det.

    Känner mer o mer att vi liksom växt ifrån varandra istället för ihop och att det är extra påtagligt just nu.

    O vill verkligen inte ha en annan relation! Hellre vara själv o fundera på vad jag vill, istället för att försöka bli som hans föräldrar vill jag skall vara eller faktiskt god nog åt min man som ofta har en attityd av att vilken bra make jag är som tjänar så bra....

  • Anonym (Bitch­?) Trådstartaren
    Äldre 10 Dec 20:25
    #9

    Jo jag vet ju det. Men vi har varit i den här sitsen förut. Och vi bråkar inte mycket men han kan verkligen bli sur när det blir jobbigt. Så för mig är detta inte bara en tillfällig motgång, utan helt enkelt att vi löser motgångar på olika sätt Och har fortsatt göra det.

    Känner mer o mer att vi liksom växt ifrån varandra istället för ihop och att det är extra påtagligt just nu.

    O vill verkligen inte ha en annan relation! Hellre vara själv o fundera på vad jag vill, istället för att försöka bli som hans föräldrar vill jag skall vara eller faktiskt god nog åt min man som ofta har en attityd av att vilken bra make jag är som tjänar så bra....

  • Äldre 10 Dec 20:26
    #10
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-12-10 19:39:35 följande:

    Låter som min ex. Nu lever hon på socialen I en liten etta dit barnen inte vill komma.

    Kärlekslivet - hon har haft sex med några asylsökare som ville ha uppehållsäktenskap.


    Men hon hade i alla fall sex med dem för att hon VILLE och bar kåt, istället för att det var dags att ?ställa upp?...
Svar på tråden Är jag en total bitch?