• Sekaandjelka

    HJÄLP jag blir inte gravid????

    Har försökt att bli gravid nu i över 3 år, nyligen påbörjade jag en behandling hos fertilitetsenheten, jag var och startade i maj 2018, sedan i augusti 2018 så körde vi igång ordentligt med letrozol, uppföljning med UL och ständig press på o ? försöka baka en kaka i ugnen ?

    Jag blev smått irriterad, då min läkare hade sagt att du måste köra minst 5 - 6 ronder med letrozol innan vi går vidare till nästa steg som är IVF, okej tänkte jag för att räknar man från Augusti så har jag druckit letrozol i 4 omgångar hittills, och väntar nu på mens för att börja dricka dom igen, så med december skulle det vara femte omgången. Så jag började sikta in mig på IVF i början på 2019 typ i februari. Men så frågade jag om detta sen och dom räknade bort min första omgång med letrozol pga det va första omgången så den räknades som en start och räknas ej, så därmed föll jag bort en omgång, så nu har jag enligt dom druckit tre gånger men enligt mig 4 och skall dricka femte omgången nu i december men enligt dom så är det fjärde omgången nu i december så nu måste jag vänta ännu 3 månader till för att ens komma i närheten av IVF, jag är tillräckligt psykiskt påfrestad som det är och tycker att det är löjligt på vilket sätt dom räknar omgångar, ja första är start så den räknas inte? Men hallå? Jag drack letrozol jag gick på UL och blev ej gravid i augusti hur kan dom räkna bort den omgången?!

    Ugghh blir galen

  • Svar på tråden HJÄLP jag blir inte gravid????
  • SvenOlsson

    Så jobbigt det måste kännas att kämpa så länge! Jag har tidigare hjälpt en del som haft svårt att bli gravida. Men jag får intrycket av ditt inlägg att ni är säkra på problemet är inte manlig faktor?

  • Längtar efter en bebis

    Heej tar du enkel kur Letrozole eller ? Har ni försökt höjt dosen till dubbel eller trippel ?

    Jag själv börja med tabletterna Letrozole dubbel gav ingen effekt direkt så sista tabbletem tog igår trippel denna gång och snart har tid för ultraljud att kolla äggblåsorna sedan om allt verkar ok så tar jag ovitrille sprutan som gör att jag får ägglossning.

    Får inte du sprutan?

  • Längtar efter en bebis

    Heej tar du enkel kur Letrozole eller ? Har ni försökt höjt dosen till dubbel eller trippel ?

    Jag själv börja med tabletterna Letrozole dubbel gav ingen effekt direkt så sista tabbletem tog igår trippel denna gång och snart har tid för ultraljud att kolla äggblåsorna sedan om allt verkar ok så tar jag ovitrille sprutan som gör att jag får ägglossning.

    Får inte du sprutan?

  • Sekaandjelka

    Hej!

    Deg är det inget fel hos min man, jag har pcos därmed har svårt att bli gravid (svenolsson)

    Hej (längtarefterbebis)

    Jag kör dubbelkur med letrozol, kör nu fjärde omgången.

    Jag fick otrivelle spruta en gång bara o inte mer:/

  • Längtar efter en bebis
    Sekaandjelka skrev 2018-12-12 23:48:19 följande:

    Hej!

    Deg är det inget fel hos min man, jag har pcos därmed har svårt att bli gravid (svenolsson)

    Hej (längtarefterbebis)

    Jag kör dubbelkur med letrozol, kör nu fjärde omgången.

    Jag fick otrivelle spruta en gång bara o inte mer:/


    Jahaa så konstigt om du fick en gång måste du få fler gånger varje gång du tar tabletterna mer chans och bli gravid ju .. så att ägget faktisk släpper och inte spricker...

    Oj 4 omgång hoppas de blir en bebis snart ..

    Vet om de fler än 4 5 gånger så blir det ifv eller va de heter .

    Lycka till ...när fick du din med senast och börja med tabletterna
  • Sekaandjelka

    Ja verkligen, men jag var tvungen o lämna blodprov varje gång också för att kolla om jag fick ägglossning, sen är det inte alltid samma läkare som jag träffar så då säger alla olika, men min ordinarie läkare gav mig ovitrelle en gång men nästa läkare sa att det inte behövdes... :/

    Ja det känns lite hopplöst, sen är det ingen rolig process att man måste göra det 6 gånger asså i ett halvår innan man kan komma till IVF, det är psykiskt påfrestande alla negativa graviditetstest, alla ? nu ska vi försöka ? som blir så frampressat och den där väntan den där jäkla väntan oh fy!

    Imorgon ska jag dricka dubbel dos igen, jag blir lite psykiskt påverkad av dom, jag blir riktigt aggressiv och uppretad.

  • SvenOlsson
    Sekaandjelka skrev 2018-12-12 23:48:19 följande:

    Hej!

    Deg är det inget fel hos min man, jag har pcos därmed har svårt att bli gravid (svenolsson)


    Ok, då är det iallafall positivt att ni vet vad det är som hindrar. Men jag får önska till, hoppas det löser sig för er
  • Längtar efter en bebis

    Aah oj så jobbigt hoppas ett plus snart vet hur de känns tog 4 år till jag fick min första bebis .. men redan på första kuren vanlig kur och tack vare ovitril sprutan blev jag gravid direkt .. och får man en gång sprutan så ska man få de hela tiden tycker jag dom kan ju inte ändra hela tiden .. dom måste läsa din journal..

Svar på tråden HJÄLP jag blir inte gravid????