• Anonym (Förvirrad)

    Förvirrad

    Jag är så förvirrad, vet inte vad jag egentligen känner.

    Jag flyttade från mitt hem och separerade från min man. Jag hade inte rätt känslor.

    Värst för barnen. Jag har sådan ångest över hur de mår och anklagar mig själv.

    Min man vill att jag ska komma tillbaka. Han säger fina saker och påminner mig hela tiden om allt vi gjort och byggt upp under 18 års tid. Jag får dåligt samvete.

    Samtidigt har jag träffat en annan man som ingen vet om. Det är verkligen nytt så inte mycket har hänt, bara dating.

    Men mannen är betydligt äldre än mig och har alldeles för mycket bagage. När vi ses känns det helt rätt, men när jag får distans känner jag mig som en i raden.. Ex och vuxna barn finns. Men kär är jag.

    Vad ska jag göra? Jag mår dåligt. Barnen är alltid nummer ett, men jag känner ju bara vänskap till min make. Ska jag ändå försöka? För familjens skull.

    Eller välja kärlek med den andre mannen, trots bagaget. Leva i nuet och inte göra det som är ?klokast??

    Min självkänsla fattar inte varför båda vill ha mig, det är också ett hinder för mig.

  • Svar på tråden Förvirrad
  • TriC

    Det låter som att du varken ska gå tillbaka till ditt ex eller starta något med den nye. 
    Istället behöver du nog vara själv ett bra tag till och hinna landa ordentligt i det. 

  • Anonym (D)

    Det behöver väl inte vara antingen eller?
    Du bör inte gå tillbaka till din man om du inte har den sortens känslor. Det är helt klart. Det är inte sjysst mot honom och inte sjysst mot barnen som inte får se någon av sina föräldrar vara riktigt lycklig.

    När det kommer till den andra mannen så säger du att han har "bagage". Vad innebär det? Bara att han har vuxna barn, eller något mer tvivelaktigt?
    Där bör du kanske tänka på hur en relation kan påverka dina barn (beroende på "bagaget"). Du kan ju välja att ta det piano och dejta honom i lugn takt och sedan känna efter om det är något att satsa på eller om du bara är svältfödd på uppmärksamhet efter en lång relation.
    Du måste inte välja mellan dem. Du kan vara ensam också. Det brukar vara bra att leva på egen hand ett tag efter en lång relation. :)

  • Pope Joan II
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-12-11 08:28:47 följande:

    Jag är så förvirrad, vet inte vad jag egentligen känner.

    Jag flyttade från mitt hem och separerade från min man. Jag hade inte rätt känslor.

    Värst för barnen. Jag har sådan ångest över hur de mår och anklagar mig själv.

    Min man vill att jag ska komma tillbaka. Han säger fina saker och påminner mig hela tiden om allt vi gjort och byggt upp under 18 års tid. Jag får dåligt samvete.

    Samtidigt har jag träffat en annan man som ingen vet om. Det är verkligen nytt så inte mycket har hänt, bara dating.

    Men mannen är betydligt äldre än mig och har alldeles för mycket bagage. När vi ses känns det helt rätt, men när jag får distans känner jag mig som en i raden.. Ex och vuxna barn finns. Men kär är jag.

    Vad ska jag göra? Jag mår dåligt. Barnen är alltid nummer ett, men jag känner ju bara vänskap till min make. Ska jag ändå försöka? För familjens skull.

    Eller välja kärlek med den andre mannen, trots bagaget. Leva i nuet och inte göra det som är ?klokast??

    Min självkänsla fattar inte varför båda vill ha mig, det är också ett hinder för mig.


    Elakt att ens överväga att gå tillbaka till ditt ex när du inte har rätt känslor för honom men framför allt för att du har träffat en annan man som du är kär i. 

    Vill du inte vara en bättre människa än så där, alltså?
  • SpecialButKind
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-12-11 08:28:47 följande:

    Jag är så förvirrad, vet inte vad jag egentligen känner.

    Jag flyttade från mitt hem och separerade från min man. Jag hade inte rätt känslor.

    Värst för barnen. Jag har sådan ångest över hur de mår och anklagar mig själv.

    Min man vill att jag ska komma tillbaka. Han säger fina saker och påminner mig hela tiden om allt vi gjort och byggt upp under 18 års tid. Jag får dåligt samvete.

    Samtidigt har jag träffat en annan man som ingen vet om. Det är verkligen nytt så inte mycket har hänt, bara dating.

    Men mannen är betydligt äldre än mig och har alldeles för mycket bagage. När vi ses känns det helt rätt, men när jag får distans känner jag mig som en i raden.. Ex och vuxna barn finns. Men kär är jag.

    Vad ska jag göra? Jag mår dåligt. Barnen är alltid nummer ett, men jag känner ju bara vänskap till min make. Ska jag ändå försöka? För familjens skull.

    Eller välja kärlek med den andre mannen, trots bagaget. Leva i nuet och inte göra det som är ?klokast??

    Min självkänsla fattar inte varför båda vill ha mig, det är också ett hinder för mig.


    Jag tror att det bästa du kan göra är att fokusera på dig själv och barnen. Ha den ?nya? som en vän så länge och red ut frågor och svar så att alla förstår och hänger med i vad som sker. Men att direkt hoppa över till en ny efter 18 ÅR, ja då får du räkna med kaos känner jag.
  • Anonym (A)
    TriC skrev 2018-12-11 08:57:25 följande:
    Det låter som att du varken ska gå tillbaka till ditt ex eller starta något med den nye. 
    Istället behöver du nog vara själv ett bra tag till och hinna landa ordentligt i det. 
    Det tror jag med.
  • Anonym (Förvirrad)

    Menar inte att vara elak. Tänker att för barnen vore det bäst att försöka. Egentligen fanns allt jag ville ha, förutom gnistan och attraktionen. :(

    Det är sorgligt. Jag ville inte att barnen skulle bli skilsmässobarn.

    Varför är det bäst att vara ensam?

  • Anonym (asdf)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-12-11 22:25:15 följande:

    Menar inte att vara elak. Tänker att för barnen vore det bäst att försöka. Egentligen fanns allt jag ville ha, förutom gnistan och attraktionen. :(

    Det är sorgligt. Jag ville inte att barnen skulle bli skilsmässobarn.

    Varför är det bäst att vara ensam?


    Man ska inte fatta några livsavgörande beslut när man krisar.

    Lär du dig att stå på egna ben så kommer du bli tryggare i dig själv och kommer fatta bättre beslut gällande partner.
  • Anonym (D)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-12-11 22:25:15 följande:

    Menar inte att vara elak. Tänker att för barnen vore det bäst att försöka. Egentligen fanns allt jag ville ha, förutom gnistan och attraktionen. :(

    Det är sorgligt. Jag ville inte att barnen skulle bli skilsmässobarn.

    Varför är det bäst att vara ensam?


    Vad tror du är värst för barnen; att bli skilsmässobarn med två föräldrar som på sikt kommer att bli lyckliga eller att växa upp och lära sig att ett förhållande inte behöver innehålla kärlek?
  • Anonym (Förvirrad)

    Just nu vill de hellre att vi ska bo tillsammans så klart. Jag menar bara att jag kanske borde kämpa mer för deras skull. 18 år är ju lång tid och maken fattar ingenting.

    Jag vill inte göra någon illa eller besviken.

  • Anonym (D)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-12-13 10:32:28 följande:

    Just nu vill de hellre att vi ska bo tillsammans så klart. Jag menar bara att jag kanske borde kämpa mer för deras skull. 18 år är ju lång tid och maken fattar ingenting.

    Jag vill inte göra någon illa eller besviken.


    Men i det här fallet vet inte dina barn vad som är bäst för dem. Om du flyttar tillbaka till ditt ex så kommer du att visa barnen att känslor inte har någon betydelse i en relation. De kommer att skaffa relationer som speglar föräldrarnas när de blir stora. Det är inte bra. Du kommer inte vara lycklig och barnen kommer bli olyckliga på samma sätt när de blir vuxna.
    Du kan inte ha en relation för någon annans skull, inte ens dina barns. En relation ska du ha för din egen skull. Och faktiskt måste du inte ha någon alls.
  • Anonym (Älska dig själv)

    Om du älskar dig själv, kan du inte leva länge i en relation utan kärlek. Vänskap kan ni ha ändå, men inte genom att leva tillsammans.

  • Anonym (Förvirrad)

    Jag vet inte om jag ens älskar mig själv.

    Jag är så trasig och ledsen. Vet inte vad jag känner eller vill.

    För barnens skull vore det bäst att försöka hitta känslor för maken. Han har känslor kvar för mig.

    Den nye har jag känslor för. Men han är ett osäkert kort och jag vet inte om jag vågar tro på att det kan bli bra..

  • Anonym (...)

    Jag är i liknande sits. Sambo sedan 12år. Han vill ha mig, men mina känslor är borta. Samtidigt mår jag dåligt för barnens skull, och för det vi haft men som inte längre finns kvar.

    Och så finns det en annan man.. som jag fallit pladask för. Mycket äldre än mig, och med bagage som gör att jag tvivlar.

  • Anonym (Hum)

    Kan du inte vara singel fast dejta din make ett tag (inte bo ihop)? Då ser du ju om gnistan återkommer eller ej. Ni behöver ju inte flytta ihop innan det hänt.

Svar på tråden Förvirrad