• Äldre 11 Dec 12:22
    128 visningar
    4 svar
    4
    128

    Ont högre delen av magen och illamående längre tid

    Har skrivit här tidigare angående min smärta i övre delen av magen samt illamåendet.. Haft det nu i 2 månader.. Pratade med en läkare, och han trodde att det var nån slags magkatarr? Och skrev omeprazol till mig.. Han tyckte jag skulle ta det i 2 veckor.. Smärtan blev lite bättre illamåendet inte jätte.. Men litegrann kanske..

    Nu har jag då slutat med omeprazolen eftersom att det gått 2 veckor, men nu har smärtan kommit tillbaka.. Det gör ont i övre delen, och är jätte illamående???

    Vad tycker ni att jag ska göra?

    Vad kan det vara?

  • Svar på tråden Ont högre delen av magen och illamående längre tid
  • Äldre 11 Dec 12:52
    #1

    Jag tycker också det låter som magkatarr. Du blev ju bättre på omeprazolen och sämre när du slutade. Du kan behöva en längre behandling eller annan behandling. Samt se över din livsstil gällande stress, vilken sorts mat du mår bra/inte bra av, motion, alkoholintag, tobaksintag osv. Självklart söker du på vårdcentralen igen.

  • Äldre 11 Dec 12:57
    #2

    Ja asså det blev ju lite bättre med omeprazolen,

    Problemet är bara den att jag är största hypokondrikern, så tror ju det värsta heeela tiden, vilket inte gör saken bättre

  • Anonym (Segdr­aget)
    Äldre 11 Dec 15:25
    #3

    Eftersom det blev bättre av Omeprazol så är det ju rätt troligt att det är magkatarr. Men den kan hålla i länge. Det är inte alls säkert att det går över för gott bara för att man behandlar i ett par veckor, i synnerhet inte om den stress som orsakat katarren finns kvar. Prata med läkaren igen för att få råd om fortsatt behandling!

  • Äldre 11 Dec 15:43
    #4

    Tack för svar, jag ska prata med läkaren och se vad han säger!

Svar på tråden Ont högre delen av magen och illamående längre tid