• Anonym (Friend)

    Vänner av motsatt kön

    Har du riktiga vänner från motsatt kön? Hur ser eran relation ut? Vad gör att det endast är vänskap?

  • Svar på tråden Vänner av motsatt kön
  • Anonym (Anine)

    Majoriteten av mina vänner är av motsatt kön, så även min bästa vän.

    Fokus på vänskap och egenskaper därefter. Vilket gör att ingen är partnermaterial. Vi är alla mellan 42 och 75 år och umgås över generations gränserna.

  • felicityporter

    Nej, inga riktiga vänner av motsatt kön om man inte räknar min bror. Men min bror umgås visserligen gärna med min sambo också. Jag vill inte att min sambo har det heller, men det är nåt jag alltid är tydlig med när jag börjar inleda något serlöst med någon och då får de välja mellan mig eller att ha tjejkompisar helt enkelt. Har förstått att detta provocerar vissa enormt mycket, men valet är helt fritt.

  • Anonym (Friend)
    Anonym (Anine) skrev 2018-12-11 20:32:51 följande:

    Majoriteten av mina vänner är av motsatt kön, så även min bästa vän.

    Fokus på vänskap och egenskaper därefter. Vilket gör att ingen är partnermaterial. Vi är alla mellan 42 och 75 år och umgås över generations gränserna.


    Du tror inte att din vän någonsin sett dig sexuellt?
  • Haskel

    Det är snart 2019, och alla ser det som självklart med lika lön, lika förutsättningar och möjligheter för män och kvinnor. Alla ska behandlas lika, ingen ska diskrimineras pga. kön.

    Allt detta är idag självklart.

    Dock är det fortfarande oklart om vänskap mellan man och kvinna ska anses vara okej/normalt???!!!

  • Anonym (Anine)
    Anonym (Friend) skrev 2018-12-11 20:38:09 följande:

    Du tror inte att din vän någonsin sett dig sexuellt?


    Skulle bli mycket förvånad över det.
  • Anonym (Friend)
    felicityporter skrev 2018-12-11 20:37:23 följande:

    Nej, inga riktiga vänner av motsatt kön om man inte räknar min bror. Men min bror umgås visserligen gärna med min sambo också. Jag vill inte att min sambo har det heller, men det är nåt jag alltid är tydlig med när jag börjar inleda något serlöst med någon och då får de välja mellan mig eller att ha tjejkompisar helt enkelt. Har förstått att detta provocerar vissa enormt mycket, men valet är helt fritt.


    Har du haft dåliga erfarenheter av det? Typ att dina vänner försökt något med dig?
  • Anonym (Pia)

    Jag är bästis med en man sen 20 år tillbaka. Vi är noll attraherade av varandra, är väl det som gör att vi är vänner.

  • Anonym (Nej)

    Enda vänner av motsatt kön jag haft har varit vänners partners.

  • felicityporter
    Haskel skrev 2018-12-11 20:42:16 följande:

    Det är snart 2019, och alla ser det som självklart med lika lön, lika förutsättningar och möjligheter för män och kvinnor. Alla ska behandlas lika, ingen ska diskrimineras pga. kön.

    Allt detta är idag självklart.

    Dock är det fortfarande oklart om vänskap mellan man och kvinna ska anses vara okej/normalt???!!!


    Som privatperson står det dig fritt att diskriminera hur mycket du vill och utifrån vilka anledningar du vill - vilket jag lovar att du också gör. Annars hade man blivit tvungen att umgås med vem som helst som vill umgås med en, men det gör ingen utan vi väljer istället att diskriminera fritt utifrån vilka egenskaper eller attribut vi vill.
  • Anonym (Lis)

    Tyvärr inte... de har alltid blivit kära eller försökt få till något fysiskt vilket gjort mig väldigt besviken. Ledsen att min personlighet inte värderades mer.. att de hellre ville ligga än att få ut ett stimuelarande, roligt och intellektuellt utbyte..

Svar på tråden Vänner av motsatt kön