• Anonym (Ts)

    Fest utan mig :(

    Usch är så ledsen nu. Jag är ganska ny på ett jobb, har jobbat ett halvår men trivs med de närmsta kollegorna (stor arbetsplats men vi är 8 st som arbetar närmare och vi har roligt på jobbet.

    Det anordnades en fest ganska fort efter att jag börjat där och efterfrågades via mail vilket datum folk kunde av 10 datum. Jag kunde inte ett av dem. Det var två datum där alla kunde förutom en person. Jag ena datumet och en annan person andra datumet. De valde det då jag inte kunde. Sedan blev det inte av för arrangörerna blev sjuka. Det var väl trist att de valde det datumet men jag hade ju inte jobbat så länge så förstår att de valde kollegan över mig.

    Nu nyss så satt jag med två andra och pratade och sade att visst vore det kul att ha en fest snart och de andra höll med och vi kom på idéer om grejer vi kunde göra där och hur kul det skulle bli. Sedan lade en av de andra två upp eventet och det blev precis likadant igen. Jag och kollegan från innan (som inte var med på samtalet om festen) kunde inte varsin dag när alla andra kunde. Igen enda dagen som jag inte kunde av alla förslag. Och nu meddelande han jag suttit och kommit på förslag till festen ihop med i ett massmail att han väljer den dagen jag inte kan för festen. Och vad kul det ska bli bla bla.

    Jag går igenom en jobbig situation hemma med trolig skilsmässa som följd och hade verkligen sett fram emot en fest med kollegorna. Men nu har de roligt utan mig och jag hamnar utanför :(

    Vad ska jag göra? Vad ska jag svara på mailet ens? Är så ledsen :(

  • Svar på tråden Fest utan mig :(
  • Anonym (Hmm)

    Men du är ju ny på jobbet så då väljer dem väl det datumet där din kollega som jobbat längre kan, är väl ganska normalt?!

  • Anonym (Ts)

    Ja kanske är det så. Men de har ju haft massor av fester innan med honom så tänker det hade kunnat vara bra om jag som är ganska ny hade fått vara med och komma in i gänget bättre. Hade förstått det på första festen men två ggr i rad. Och nu hade jag ju varit med och pratat om festen och kommit på själva idén. Och så tar de dagen då jag inte kan... och det var ju han jag pratat och planerat ihop med som valde dag (han kunde bägge dagar). Jag tänker att man har lite förtur om man kom med idén men kanske tänker galet. Är i alla fall ledsen och känner mig så ensam men det är ju kombinationen av det här och min relation förstås. Vad ska jag svara på mailet? :(

  • Anonym (X)

    Varför kan du inte då? Det mesta borde gå att flytta.

  • kioskvältare
    Anonym (Ts) skrev 2018-12-11 20:10:26 följande:

    Ja kanske är det så. Men de har ju haft massor av fester innan med honom så tänker det hade kunnat vara bra om jag som är ganska ny hade fått vara med och komma in i gänget bättre. Hade förstått det på första festen men två ggr i rad. Och nu hade jag ju varit med och pratat om festen och kommit på själva idén. Och så tar de dagen då jag inte kan... och det var ju han jag pratat och planerat ihop med som valde dag (han kunde bägge dagar). Jag tänker att man har lite förtur om man kom med idén men kanske tänker galet. Är i alla fall ledsen och känner mig så ensam men det är ju kombinationen av det här och min relation förstås. Vad ska jag svara på mailet? :(


    Och det går absolut inte att ändra på det som du har uppbokat den dagen?

    Ja, du får väl svara som det är att det är tråkigt att det igen blev den enda dagen du inte kunde men hoppas att de får det trevligt.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (X) skrev 2018-12-11 20:13:08 följande:

    Varför kan du inte då? Det mesta borde gå att flytta.


    Är ensam hemma med barnen eftersom min sambo är borta i jobb och det går inte att flytta tyvärr (har frågat). Ena barnet har ett handikapp/sjukdom som kräver konstant övervakning, går inte att lägga på en barnvakt som inte känner honom.

    Den enda person som kan barnvakta ska opereras just då.

    Så det är kört. Går inte ta med barnen på festen.
  • Anonym (Ts)
    kioskvältare skrev 2018-12-11 20:15:50 följande:

    Och det går absolut inte att ändra på det som du har uppbokat den dagen?

    Ja, du får väl svara som det är att det är tråkigt att det igen blev den enda dagen du inte kunde men hoppas att de får det trevligt.


    Skrev ovan anledningen.

    Ja det är en bra sak att skriva kanske. Det var bra formulerat, låter som att jag beklagar/bryr mig men inte missunsamt.
  • Anonym (Ts)

    Nu har de bestämt att göra det som en julfest där alla ska ta med presenter till julklappsspel. Det gör känslan värre för jag får inte ge/få någon julklapp nu.

    Jag förstår att det kanske upplevs som ett ilandsproblem men blev så mycket nu så behövde skriva av mig :/

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-12-11 20:32:46 följande:

    Har du ångest varje gång du åker till jobbet?


    Nej inte alls, har trivts bra där.
  • Anonym (...)

    Synd att det blev såhär, men nästa gång så helgarderar du och tar ansvar för att ordna festen, då är du garanterat att få delta och kan köra känna folk när du frågar om tips och exempelvis matpreferenser. Man kan inte vara med på allt, speciellt inte som förälder.

Svar på tråden Fest utan mig :(