• Rednit

    Hetsäter

    Sedan jag flyttade hemifrån har jag börjat hetsäta. Jag tränar mycket, äter inte fram tills på kvällen när jag kommer hem och trycker i mig säkert 2000 kcal. Hittar ingen motivation... just nu är jag 160 cm och väger 61,3 kg. Ska väga 56 kg som bäst.

    Hur hittar jag motivation att inte gå till mataffären och köpa onyttiga saker? Hjälp mig snälla jag känner mig helt desperat!

  • Svar på tråden Hetsäter
  • Aniiee

    Ja, om du inte äter på hela dagen så klart är du hungrig på kvällen. Att du då sträcker dig efter det som går fortast (både rent för "händernaa" och metaboliskt) är rätt självklart.

    Antingen får du börja äta regelbundet på dagen eller lära dig hälsosam OMAD. Båda kommer minska "skräpsuget" automatiskt.

    2000 kcal för en tränande kvinna på 61 kg och 160 cm  är dessutom inte (för) mycket (och dessutom är 61 kg inte för mycket för det heller, tvärtom rätt optimalt)


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Ts)
    Aniiee skrev 2018-12-11 22:03:06 följande:

    Ja, om du inte äter på hela dagen så klart är du hungrig på kvällen. Att du då sträcker dig efter det som går fortast (både rent för "händernaa" och metaboliskt) är rätt självklart.

    Antingen får du börja äta regelbundet på dagen eller lära dig hälsosam OMAD. Båda kommer minska "skräpsuget" automatiskt.

    2000 kcal för en tränande kvinna på 61 kg och 160 cm  är dessutom inte (för) mycket (och dessutom är 61 kg inte för mycket för det heller, tvärtom rätt optimalt)


    Fast jag mår inte bra av det... just nu är måttet runt höfterna/ rumpan 100 cm... men jag hittar inte motivationen....
  • Aniiee
    Anonym (Ts) skrev 2018-12-11 22:04:46 följande:
    Fast jag mår inte bra av det... just nu är måttet runt höfterna/ rumpan 100 cm... men jag hittar inte motivationen....
    Mår inte bra av vad? Hetsäta? Nej, det förstår jag.....
    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Hetsäter