• Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 11 Dec 22:03
    956 visningar
    4 svar
    4
    956

    Kreditkollen

    Hej,

    Någon som testat kreditkollen? Blev nyfiken på vad jag får för UC-score men är för snål för att betala 50 spänn . Har väldigt bra ekonomi och tänker att jag får väldigt högt värde...?

    Någon som testat? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Kreditkollen
  • Anonym (grati­s)
    Äldre 11 Dec 23:14
    #1

    Det finns väl liknande tjänster som gör samma sak gratis. Jag får notifikationer i Tink-appen om min kreditvärdighet förändras. Tror det är i samband med nya inkomstuppgifter eller liknande.

  • Anonym (H)
    Äldre 12 Dec 16:24
    #2

    Nej, har inte testat. 

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 13 Dec 08:14
    #3
    Anonym (gratis) skrev 2018-12-11 23:14:59 följande:

    Det finns väl liknande tjänster som gör samma sak gratis. Jag får notifikationer i Tink-appen om min kreditvärdighet förändras. Tror det är i samband med nya inkomstuppgifter eller liknande.


    Kollade på tink. Visserligen gratis men det är hyfsat mycket privat information man ska godkänna att de får ta del av. Känner du dig trygg med detta?
  • Anonym (grati­s)
    Äldre 13 Dec 19:47
    #4
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-12-13 08:14:51 följande:
    Kollade på tink. Visserligen gratis men det är hyfsat mycket privat information man ska godkänna att de får ta del av. Känner du dig trygg med detta?
    Tink var bara ett exempel, jag använder appen för att klassa och kategorisera min ekonomi. Jag känner mig trygg med den.

    Andra typer av kreditkollar som verkar vara kostnadsfria (har inte stenkoll):
    kreddy.se/ 

    Här står det om lite olika sätt att kolla sitt kreditbetyg. Det finns något som heter WeSafe som man kan testa gratis i 14 dagar (har inte själv testat).
     www.mystep.se/artiklar/kreditbetyg-hos-kreditupplysningsforetagen
Svar på tråden Kreditkollen