• Sommarminnen18

    Hjälp, jag är kär i en annan!

    Jag är kär i en annan och vet inte vad jag ska göra. Jag har varit tillsammans med min sambo i snart sju år, vi har inga barn. Han är världens snällaste men jag känner att jag mer fått vänskapliga känslor för honom och attraktionen är borta. Jag tror att det var därför när jag mötte den andre som mina känslor blossade upp. Nu har jag nåt en punkt då jag mår väldigt dåligt och inte vet vad jag ska göra. Jag känner delvis att jag ska göra slut med min sambo men samtidigt ibland när jag tänker på det så får jag panik över det som komma skall och om jag gör rätt. Samtidigt tänker jag också på hur min sambo ska ta det hela. Råd?
  • Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan!
  • Anonym (Lämna)

    Jag tänker att det är ganska självklart att du blir rädd. Ni har varit ett par i så många år och det har varit din trygghet länge. Det är läskigt att lämna det trygga även om det är det man vill. 

    Med tanke på att du har mer vänskapskänslor för din partner och att du faktiskt har fått känslor för en annan tycker jag att det låter som att du är redo att lämna, för du och din nuvarande partner förtjänar kärlek på mer än en vänskapsnivå. 

    Våga ta språnget, du har så mycket att vinna på det hur läskigt det än är. Jag lovar dig att det läskiga går över och en känsla av frihet infinner sig. 

Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan!