• Saral92

    Kroppskudde till 4åring

    Vi har be fyra åring här hemma som förr alltid sov i sin säng iaf halva natten. Nu sen en månad tillbaka kommer han in redan vid 11. Han vill gärna sova väldigt tätt intil mig eller sin pappa. Problemet är att jag nu är gravid med hemsk foglossning så de är inte hållbart med sonen i sängen. Jag har börjar fundera på en kroppskudde åt sonen då det kanske kan hjälpa honom med närhetsbiten. Är de någon som har en sån och är nöjd?

  • Svar på tråden Kroppskudde till 4åring
  • Anonym (Sara)

    Kan inte han sova med pappan då, så kan du sova i egen säng.

  • Saral92
    Anonym (Sara) skrev 2018-12-13 08:55:37 följande:

    Kan inte han sova med pappan då, så kan du sova i egen säng.


    Ja nu finns det ingen mer säng än min sons loftsäng och där kommer jag inte ens upp. Sen kan jag tycka att jag ska kunna sova med min sambo och min son ska kunna vara trygg i sin säng.
  • SI12344
    Saral92 skrev 2018-12-13 09:01:29 följande:

    Ja nu finns det ingen mer säng än min sons loftsäng och där kommer jag inte ens upp. Sen kan jag tycka att jag ska kunna sova med min sambo och min son ska kunna vara trygg i sin säng.


    Det kan du tycka men tydligen känner ditt barn annorlunda. Fixa en säng till...
  • Saral92
    SI12344 skrev 2018-12-13 09:04:48 följande:

    Det kan du tycka men tydligen känner ditt barn annorlunda. Fixa en säng till...


    Imponerad över att jag får svar på frågan jag ställde!

    Är det nånting jag inte behöver så är det åsikter jag inte bad om.
  • SI12344
    Saral92 skrev 2018-12-13 09:14:54 följande:

    Imponerad över att jag får svar på frågan jag ställde!

    Är det nånting jag inte behöver så är det åsikter jag inte bad om.


    Välkommen till Internet.

    Tänk om 4-åringar nöjt sig med en kroppskudde istället för en förälder
  • Saral92
    SI12344 skrev 2018-12-13 09:34:38 följande:

    Välkommen till Internet.

    Tänk om 4-åringar nöjt sig med en kroppskudde istället för en förälder


    Haha, ja tänk om jag kunde få svar av någon som har en fyra åring som gjort precis de. Ungen vill även va hemma från dagis varje dag med så jag kanske ska säga upp mig och vara hemma istället så han är nöjd. För han är den enda individen i familjen som vi behöver ta hänsyn till.
  • syntharen

    Jag köpte ett stort babynest ?Sleepynest grande? tror jag den heter när min yngsta son var runt 9-10 mån för att få honom att vilja sova i sin spjälsäng. Det funkade sådär just då, men nu är han 2 år och sover dom flesta nätter i sin spjälsäng med sitt stora babynest. Jag är övertygad om att han gillar när det är trångt och mysigt. För dom få nätter han vill komma upp till oss i vår dubbelsäng så vill han helst ligga så nära mig som det bara går (och jag som både sover väldigt lätt och nu dessutom är gravid i v 33 sover inte bra med en bökig 2-åring bredvid mig ), så han vill nog också ha närheten. Nu är det så klart skillnad på en 2-åring och en 4-åring men jag skulle definitivt köpa en kroppskudde till honom. En 4-åring kan man ju prata med också, så kanske fråga honom om han skulle vilja testa en sån.

  • Saral92
    syntharen skrev 2018-12-13 11:31:40 följande:

    Jag köpte ett stort babynest ?Sleepynest grande? tror jag den heter när min yngsta son var runt 9-10 mån för att få honom att vilja sova i sin spjälsäng. Det funkade sådär just då, men nu är han 2 år och sover dom flesta nätter i sin spjälsäng med sitt stora babynest. Jag är övertygad om att han gillar när det är trångt och mysigt. För dom få nätter han vill komma upp till oss i vår dubbelsäng så vill han helst ligga så nära mig som det bara går (och jag som både sover väldigt lätt och nu dessutom är gravid i v 33 sover inte bra med en bökig 2-åring bredvid mig ), så han vill nog också ha närheten. Nu är det så klart skillnad på en 2-åring och en 4-åring men jag skulle definitivt köpa en kroppskudde till honom. En 4-åring kan man ju prata med också, så kanske fråga honom om han skulle vilja testa en sån.


    Ja min son älskade sin babynest när han var liten med. Jag själv har en sån när jag sover nu i och med foglossningen och jag tycker den känns väldigt mysigt :) Min son har en språkstörning så är svårt att få honom att förstå men han tycke om min kudde, hoppas bara det räcker för honom att åtminstone sova halva natten i sin säng :) tack för svar :)
  • Rebecca1987

    Jag tror att 4 åringen känner på sig att saker händer och har en osäker känsla vårt ni är. Vi hade en madrass nedanför vår säng som vår äldsta kunde använda och vara i närheten. De är en sak att pröva kanske!?

  • Ruter

    Jag sydde en Sovorm till sonen som ligger tätt runt han, han kommer fortfarande in till oss. Jag tror som ovan att han känner på sig att det är förändringar på gång, att ni pratar om bebisen och att han vill ha er närhet för att se att ni bryr er. Eller att han är inne i en läskigare period. Min 4åring tror att serb kryper in monster under täcket så fort vi går ut ur rummet.

  • Alexi

    Vår åttaåring sover fortfarande som ett plåster på oss många nätter. Men oftast får han ligga närmast pappan för att jag har svårt att sova när det blir för trångt och varmt. Ge honom närheten han behöver.

  • Saral92
    Rebecca1987 skrev 2018-12-20 23:15:47 följande:

    Jag tror att 4 åringen känner på sig att saker händer och har en osäker känsla vårt ni är. Vi hade en madrass nedanför vår säng som vår äldsta kunde använda och vara i närheten. De är en sak att pröva kanske!?


    Tyvärr så får vi inte plats med det i sovrummet vår säng tar upp nästintill all golvyta. Vi har köpt en kroppskudde åt honom nu och nu sover han iaf till 4 i sin säng så en klar förbättring :)
  • Saral92
    Ruter skrev 2018-12-21 09:24:42 följande:

    Jag sydde en Sovorm till sonen som ligger tätt runt han, han kommer fortfarande in till oss. Jag tror som ovan att han känner på sig att det är förändringar på gång, att ni pratar om bebisen och att han vill ha er närhet för att se att ni bryr er. Eller att han är inne i en läskigare period. Min 4åring tror att serb kryper in monster under täcket så fort vi går ut ur rummet.


     Vi köpte en kroppskudde åt honom och han älskar den och sover sen några dagar tillbaka i sin säng fram till 4. 
    Han är mycket mörkrädd och mycket prat om monster och spöken så det kan helt klart påverka honom. Men just nu verkar han känna sig tryggare med sin säng sen han fick kudden :)
Svar på tråden Kroppskudde till 4åring