• Anonym (ts)

    Vad gör man utan tv? Orkar inte mer

    Vad gör man när man är helt ensam utan släkt eller vänner och inte har tv eller internet?

    Varit arbetslös ett tag och inte haft råd att betala bredbandet. Sitter bara och stirrar dygnet rumt och håller på att avlida. Vill på riktigt dö.

    jag äger inte en enda bok eller tidning. Nu är snart maten slut också. Bara en liten bit korv kvar och inga pengar.

    Har skaffat jobb imorgon och lördag men vet inte hur jag ska klara det. Är så svag i hela kroppen efter att varit utan mat länge. På lördag får jag personalmat men imorgon ska jag jobba (springa) 10,5 timmar utan rast.

    Möte med soc på morgonen men vet ju att den myndigheten aldrig hjälper svenskar längre.

    vill åtminstone ha tv/bredband. :(

    Pojkvännen har nyligen gjort slut dessutom.

  • Svar på tråden Vad gör man utan tv? Orkar inte mer
  • Anonym (eee)
    Anonym (ts) skrev 2018-12-13 19:00:32 följande:

    Vad gör man när man är helt ensam utan släkt eller vänner och inte har tv eller internet?

    Varit arbetslös ett tag och inte haft råd att betala bredbandet. Sitter bara och stirrar dygnet rumt och håller på att avlida. Vill på riktigt dö.

    jag äger inte en enda bok eller tidning. Nu är snart maten slut också. Bara en liten bit korv kvar och inga pengar.

    Har skaffat jobb imorgon och lördag men vet inte hur jag ska klara det. Är så svag i hela kroppen efter att varit utan mat länge. På lördag får jag personalmat men imorgon ska jag jobba (springa) 10,5 timmar utan rast.

    Möte med soc på morgonen men vet ju att den myndigheten aldrig hjälper svenskar längre.

    vill åtminstone ha tv/bredband. :(

    Pojkvännen har nyligen gjort slut dessutom.


    Du får ursäkta med bredband är INTE viktigare än mat och din kommentar om att soc inte hjälper svenskar är bara fånerier. Tyckte synd om dig först men inte när jag läste de två sakerna.

    Om du vill ha nåt att göra, gå till biblioteket och långa några böcker. De lånar även ut film. Gå någonstans där du kan få lite gratis mat, tex nåt soppkök, frälsninsgarmen eller vad som kan finnas där du bor. 
  • Anonym (G)

    Varför hjälper soc inte svenskar?? Det där borde du kunna anmäla nånstans.

  • Anonym (Sant)
    Anonym (eee) skrev 2018-12-13 19:04:00 följande:

    Du får ursäkta med bredband är INTE viktigare än mat och din kommentar om att soc inte hjälper svenskar är bara fånerier. Tyckte synd om dig först men inte när jag läste de två sakerna.

    Om du vill ha nåt att göra, gå till biblioteket och långa några böcker. De lånar även ut film. Gå någonstans där du kan få lite gratis mat, tex nåt soppkök, frälsninsgarmen eller vad som kan finnas där du bor. 


    Det är faktiskt sant det ts skriver. Det är bara invandrare som prioriteras och som får hjälp
  • Anonym (H)

    Börja dumpstra så får du mat. Om du jobbar sällan så har du ju tid med det. Böcker, tidningar och internet finns på bibblan.

  • mammatill6
    Anonym (Sant) skrev 2018-12-13 19:05:16 följande:

    Det är faktiskt sant det ts skriver. Det är bara invandrare som prioriteras och som får hjälp


    Fast det där är ju inte sant alls. Så tror man när man tryckts full av SD- propaganda.
  • Anonym (Sant)
    mammatill6 skrev 2018-12-13 19:24:43 följande:

    Fast det där är ju inte sant alls. Så tror man när man tryckts full av SD- propaganda.


    Har man själv behövt hjälp så VET man det. Vad sjutton har SD med denna diskussion att göra?
  • Anonym (Svensk)
    Anonym (Sant) skrev 2018-12-13 19:05:16 följande:

    Det är faktiskt sant det ts skriver. Det är bara invandrare som prioriteras och som får hjälp


    Dumheter. Jag är svensk och fått socialhjälp. Du måste uppfylla vissa krav för att få hjälp. Sen att skylla på att du är svensk och därför inte får hjälp är fånigt.
  • mammatill6
    Anonym (Sant) skrev 2018-12-13 19:26:32 följande:

    Har man själv behövt hjälp så VET man det. Vad sjutton har SD med denna diskussion att göra?


    Men då har du inte fått hjälp för du inte uppfyller kraven. Det är ju knappast så att du uppfyller alla krav men nekas för att du är svensk.
  • Anonym (Sant)
    Anonym (Svensk) skrev 2018-12-13 19:28:06 följande:

    Dumheter. Jag är svensk och fått socialhjälp. Du måste uppfylla vissa krav för att få hjälp. Sen att skylla på att du är svensk och därför inte får hjälp är fånigt.


    Bara för att DU fått hjälp, betyder det att alla får hjälp eller? Självklart måste man uppfylla vissa krav men faktum är att vissa inte får hjälp TROTS att dom uppfyller kraven. Det är mycket lättare att få hjälp om man är invandrare för dom prioriteras. Så är det
Svar på tråden Vad gör man utan tv? Orkar inte mer