• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 13 Dec 19:01
    200 visningar
    6 svar
    6
    200

    Pappa mordhotar mig

    Jag sa en sak som fick min syster att bli ledsen, spelar ingen roll vad det var men jag menade det bara i välmening. Hon blir arg på mig och gråter, berättar för mamma, mamma blir sur. Berättar för pappa, pappa blir sÅ JÄVLA FÖRBANNAD

    Han kan inte kontrollera sin ilska för fem öre.

    ?Håll käften innan jag vrider nacken av dig din jävla ungjävel?

    Mordhotad av min egna far, han säger det alltså helt seriöst. Riktig jävla mördarblick

    Mamma är fortfarande sur på mig men går imellan då pappa är så arg att han kan slå till mig när som helst. (Han har aldrig gjort det, men han bli riktigt äcklig när han är arg)

    Jag skriker att han nyss mordhotat mig, han fortsätter att skrika men ber om ursäkt efter ett tag av skrik till, att han ?inte menade det?

    Jo men visst. Nu blev allt bättre. Tack.

    Inte första gången han tappar kontrollen helt när han blir sur. Hans ilska exploderar av småsaker, såpass att han säger vidriga saker, även om man bara börjat att tjafsa.

    Jag vill inte ha det så här, vet inte ens vad jag ska komma med det här, men jag är så jävla ledsen just nu.

    Jag är 17.

  • Svar på tråden Pappa mordhotar mig
  • Anonym (mmm)
    Äldre 13 Dec 19:06
    #1

    Du ringer soc och gör en orosanmälan. Din pappa ska inte bete sig så där mot dig. Du kan även ringa polisen och anmäla. 

    Om du går i skola kan du prata med någon där på måndag så kan de göra en orosanmälan. 

  • Anonym (å)
    Äldre 13 Dec 19:11
    #2

    Prata med en vuxen på din skola. Kurator / sjuksköterska / lärare

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 13 Dec 19:19
    #3

    Har tagit en paus från skolan eller vad man säger, ginns inte kurator.

    Grejen är att jag vet att han inte menar det. Just nu låtsas han som ingenting har hänt.

    Jag är bara så trött och ledsen på att han gör så här :(

  • Anonym (Gina)
    Äldre 13 Dec 20:22
    #4
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-12-13 19:19:46 följande:

    Har tagit en paus från skolan eller vad man säger, ginns inte kurator.

    Grejen är att jag vet att han inte menar det. Just nu låtsas han som ingenting har hänt.

    Jag är bara så trött och ledsen på att han gör så här :(


    Du måste prata med någon bra vuxen eller myndighet.För tungt att bärä sånt svårt själv.Hade ochså lämnat familjen så fort som möjligt.Inte ok beteende.
  • Anonym (...)
    Äldre 13 Dec 21:29
    #5

    Ta ditt eget ansvar för konflikten också. Du skriver själv att du vet att han inte menar det, alltså är du inte rädd och alltså fruktar du inte för ditt liv på riktigt. Överdrivet att säga att han mordhotar dig när du vet att han bara var arg. Du gillar inte att din pappa har ett hetsigt temperament. Ok. Han gillar inte att du sårade din syster. Du borde säga förlåt till din syster och ge fan i att säga sårande saker till henne i framtiden. Gå i skolan. Skärp dig. Din pappa är troligen väldigt frustrerad över ditt destruktiva beteende mot dig själv också och då är det svårt att hålla tillbaka ilskan. Sluta skapa drama.

  • Anonym (Amen!­!)
    Äldre 13 Dec 21:47
    #6
    Anonym (...) skrev 2018-12-13 21:29:54 följande:

    Ta ditt eget ansvar för konflikten också. Du skriver själv att du vet att han inte menar det, alltså är du inte rädd och alltså fruktar du inte för ditt liv på riktigt. Överdrivet att säga att han mordhotar dig när du vet att han bara var arg. Du gillar inte att din pappa har ett hetsigt temperament. Ok. Han gillar inte att du sårade din syster. Du borde säga förlåt till din syster och ge fan i att säga sårande saker till henne i framtiden. Gå i skolan. Skärp dig. Din pappa är troligen väldigt frustrerad över ditt destruktiva beteende mot dig själv också och då är det svårt att hålla tillbaka ilskan. Sluta skapa drama.


    Håller med helt! Du är 17 år ts inget barn längre
Svar på tråden Pappa mordhotar mig