• Svar på tråden Vad äter du idag?
  • sysop

    I dag blev det pastafjärillar i en sås gjord på en egen variant av MamaRosa  bl.a. Bechamel, Västerbottenost, Worcestersås, Soya, Tomater samt salt och peppar.

    Alla åt som vanligt upp allt och tog mer tills dess att det var slut. Solig

  • Fröken Maria

    Stekt rödkål med gul lök, strimlad röd paprika å sesamfrön. Laxbiffar på hemmagjord färs, smulad fetaost å en kall dillsås med rom... supergott!

  • Tow2Mater

    Frysta räkor i en smör/citron/vitlökssås, kokar spaghetti och värmer fryst vitlöksbröd till. En fräsch sallad också, med flaskdressing på.

  • ESofia

    Karamelliserad grönsakspytt med stekt ägg.
    Pytt bestående av zucchini, rödlök, broccolistjälk och russin. Salt och lite soya. Allt ekologiskt :)

    Ikväll vegetarisk fredagspizza med ruccola och fetaost.
    Bas: pizza tomatsås rödlök ost. Gräddar i ugn och före förtäring massor med roccolaost och fetaostströ. Allt ekologiskt :)

  • ESofia

    ops glömde... soltorkad tomat i pizzan också :) Sedan blev det lite fel i texten :). Roccolaost finns ju inte :)....Ni fattar jag menade ruccola

  • Aniiee

    Idag (sshhhh) har jag ätit:


    Frukost: Frukostmuffins (med soltorkade tomater, panchetta och rökt cheddar i), och juice.

    Lunch: Varmrökt lax-röra och tagliatelle

    Middag: Currysoppa och toast, apelsin-upside down cake


    I have a growing lack of disgust for you
  • ESofia

    Fisksoppa
    potatis, fisk, mycket dill, vatten, mjölk, liten skvätt grädde, buljong, salt, peppar och herbamare

  • ESofia

    Fredagspizzan
    Fyllning: bacon, tomat, rödlök, vitlök, ost och färsk timjarn

    Vad äter du idag? :)

  • sextiotalist

    Idag blev det köttbullar, gjorde julköttbullarna idag och sparade till middagen.

    Till lunch tog jag en grillad korv.

    Nu har jag frukostbullar på jäsning. Vi har alla tre ungdomarna här, så brödet kommer nog gå åt

  • Aniiee

    Idag har jag ätit:

    Frukost: 1 rostmacka med smör och leverpastej (enda bredbara pålägget som jag har smör under) och 1 macka med smör och oboy på (total sugar rush...)

    Middag: Köttfärssås, tagliatelle och en jävla massa ost.

    Däremellan har jag nallat lite på julgodiset.


    I have a growing lack of disgust for you
  • sysop
    Aniiee skrev 2018-12-21 20:45:13 följande:

    Idag har jag ätit:

    Frukost: 1 rostmacka med smör och leverpastej (enda bredbara pålägget som jag har smör under) och 1 macka med smör och oboy på (total sugar rush...)

    Middag: Köttfärssås, tagliatelle och en jävla massa ost.

    Däremellan har jag nallat lite på julgodiset.


    Det låter som att du fick med hela kostcirkeln ;)

    Får man fråga vilken sorts ost det var på pastan?
  • ESofia

    Çevapçiçi som är typ en köttfärskorv. Till det klyftpotatis, rotselleri, morot och lök som rostas i ugn. Kall sås pål cremefraiche blandat med soya och peppar

  • Pentra

    Allt möjligt. Jag avsmakar allt som jag tillagar inför julen, både mat och godis i en salig, hemsk , blandning. Ena stunden macka med mjukost och lufttorkad skinka, nästa stund pepparkakor med glögg, sedan nygjord tryffel och mer och annan glögg, för att efter det följas av sill, mer godis, yoghurt, skinka och övrig mat, clementiner och en mugg te emellanåt...etc... o_O Kommer nog att må illa när dagen och kvällen är över... ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Aniiee
    sysop skrev 2018-12-21 20:51:34 följande:
    Det låter som att du fick med hela kostcirkeln ;)

    Får man fråga vilken sorts ost det var på pastan?
    Verkligen. En del dagar...... Kompenserat genom att dricka två smoothies idag.

    Julost

    ¯\_(?)_/¯
    I have a growing lack of disgust for you
  • sysop

    Idag så blev det bacconlindad kalkonfilé glacerad i teriyaki med en touch av Västerbottenost, det låter mer fancy än det är.

    Hur som tallrikarna kom tillbaka tomma så jag gissar att det inte var helt oätligt ;)

    Jag smög ner en kokt med bröd när jag var ute och handlade och ingen i familjen såg, fniss fniss :) 

Svar på tråden Vad äter du idag?