• TheNorthRemembers

    Problem med en tiej

    Jag och en tjej träffades på en fest för några veckor sedan. Vi pratade en hel del under festen och bytte nummer och har sedan dess pratat en del. Hon verkar vara en toppen tjej från uppfattningen jag har nu och vill gärna fråga om hon vill ses men där kommer problemet för mig...

    Jag har inte vuxit upp i den mest förmögna familjen, föräldrarna separerades då jag var ung och sedan dess har jag inte bott i "fina" områden och det råder inte så bra kontakt med föräldrarna för de reser mycket på affärsresor. Har inte vuxit upp med någon förebild så självförtroendet med tjejer är låg.. Den här tjejen bor väldigt fint och de har grejer de flesta inte skulle tacka nej för. Är så nervös att jag kommer bli till åtlöje när man själv inte har så mycket att erbjuda förutom ett gott hjärta och detta har gjort att jag håller mig på avstånd från tjejer (är 19 år). Mina bästa vänner har väll en del erfarenhet och ber mig skita i allt jag tänker på och tycker jag bara ska försöka-

    Men jag klarar bara inte av det. självförtroendet och katastrofalt, är rädd att jag kommer leva ensam hela livet om det fortsätter så här. Är så passiv och håller mig på avstånd, en del tjejer skriver till mig men jag svarar kanske en gång om dagen för jag vet att när det kommer till kritan kommer jag backa ur om någon vill ses.

  • Svar på tråden Problem med en tiej
  • Godisbuske

    Behandla alla tjejer lika. Oavsett om du har ett intresse eller inte i dom. Försök att se henne som en tjejkompis, en som du gillar , som du kan känna dig avslappnad med. Skoja och retas med. Tänk att hon skall vara värdig dig och inte tvärtom. Även om du inte är erfaren med tjejer och inte har fler alternativ, så skall du agera som det. Va inte för på och fram för allt, va inte needy och gilla/älska henne på ett sätt så att hon känner sig fri och inte instängd. Det tar tid för tjejer att bygga upp en trygghet och starka känslor. Skynda långsamt och ha skoj.

  • Chattisen
    Godisbuske skrev 2018-12-13 22:24:32 följande:

    Behandla alla tjejer lika. Oavsett om du har ett intresse eller inte i dom. Försök att se henne som en tjejkompis, en som du gillar , som du kan känna dig avslappnad med. Skoja och retas med. Tänk att hon skall vara värdig dig och inte tvärtom. Även om du inte är erfaren med tjejer och inte har fler alternativ, så skall du agera som det. Va inte för på och fram för allt, va inte needy och gilla/älska henne på ett sätt så att hon känner sig fri och inte instängd. Det tar tid för tjejer att bygga upp en trygghet och starka känslor. Skynda långsamt och ha skoj.


    Men hallå vilken planet bor du på.. Jesus Amalia!!
  • tankfull
    Chattisen skrev 2018-12-13 22:30:58 följande:
    Men hallå vilken planet bor du på.. Jesus Amalia!!
    Jag förstår faktiskt inte riktigt vad du reagerade så starkt på? Jag tycker att Godisbuske skrev ganska bra faktiskt. Det handlar ju om att killen inte ska knäcka sig själv innan han ens försökt träffa den här tjejen?
Svar på tråden Problem med en tiej