• Anonym (Hink182)

    Kvinnor - Ni tar inte ansvar över er njutning.

    Jag läser ofta om hur dåliga män är i sängen. Vi män tänker bara på oss själva och kan inte få er kvinnor att komma. Men med handen på hjärtat, hur mycket påverkar ni själva, och hur mycket förväntar ni er bara ska ske automatiskt? 
    Har ni städat er egen garderob, är ni verkligen själva så bra i sängen.


    Jag är nu i ett förhållande och vi har ett bra sexliv tillsammans. Vi kan ha helt fantastiskt sex där vi båda får kraftiga orgasmer och landar i sängen med en puls på 180. Men jag har verkligen fått jobba för det. Under det första året så var det mer eller mindre uteslutande jag som tog initiativ till sex. Och så blir det varje gång det klassiska att jag ska bestämma allt. "Du ska ligga så. Jag vill att du gör det här med mig" osv. osv. 
    Jag är absolut ingen gud i sängen, men är det något som sitter i mitt DNA så är det kunskapen om vad jag ska göra med mina fingrar och tunga. Och jag tror inte det finns någon som inte vill se sin kvinna njuta, så jag har alltid haft stort fokus på henne. Men när det kommer till penetrerande sex så har jag länge haft funderingar på hur skönt hon egentligen tycker det är och hur mycket hon gör det "för min skull". Att få se sin partner komma i en skön orgasm kan ju i och för sig vara givande bara det! Det tog ganska lång tid innan JAG personligen tog hennes hand och sa åt henne att smeka sig själv vid samlag som hon började göra det och vips, helt plötsligt märker jag att hon njuter så otroligt mer när jag penetrerar henne. Men jag undrar också direkt varför hon inte tagit på sig själv tidigare när vi haft sex. Jag har ju alltid givit henne orgasmer med fingrar och tunga. Men när jag penetrerar henne ska jag även hålla kontroll på min kropp, min penis, tempo halva hennes kropp osv. osv. Det är inte helt enkelt att i det skedet avvara en av sina redan väl upptagna armar till att även smeka tjejen. Det är ett moment som i varje fall rubbar hela balansen för mig. 
    Nej jag hade alltid förväntat mig att en sådan banal sak var något hon skulle ta initiativ till själv. Gångerna efter så kunde hon fortfarande fråga om det var "okej" att ta på sig själv medan jag var i henne. 
    VARFÖR i hela fridens namn skulle det inte vara okej att du som kvinna gör det skönt för dig själv?? 


    Det är något som får mig att tröttna, är just att alltid behöva axla ansvaret för hela sexbiten. Och jag tror inte jag är ensam. Detta är mina personliga erfarenheter, men jag upplever att ni kvinnor är väldigt dåliga på att ta för er och berätta vad ni gillar. Ni verkar tro att vi killar magiskt ska veta hur ni vill ha det. Men vi ska även vara män och gärna lite macho i sängen. Styra och ställa, vara lite hårda, men gränsen är hårfin! 
    Och när det inte blir som ni tänkt, då är mannen dålig i sängen. Men då ska ni fråga er hur mycket ni tog ansvar för er egen njutning.
    Det är dags att ni börjar steppa upp ert game. Ta på er själva när killen penetrerar er om ni behöver det, förvänta er inte att killen kommer göra det. 
    Välj själva vilken ställning ni vill köra. Ligg inte och vänta på att det ska ske. Och ha inte mage att klaga på att killen är tråkig som bara gör si eller så. Viska i killens öra "Jag vill att du går ner på mig" om du vill ha oralsex. Listan kan göras lång på enkla medel vi killar 
    Det som skiljer män och kvinnor när det kommer till sex, är att vi ser till att vi får det skönt. Givetvis så gör ni kvinnor det skönt för oss, men det är oftast vi som ser till att det sker. 


    Och om man går till kategorin One night stands så måste man ju även ta i beaktning att en man högst troligt behövt vakta upp er hela kvällen. Han ska verkligen stämma in på alla era kriterier och ge er sin fulla uppmärksamhet. 
    Sen har man mage att klaga på att mannen inte kunde ge er en orgasm när ni varit passiva från kvällens start till slut. Om mannens mål för kvällen var att ligga och han hamnar med en passiv brud, så tror jag helt ärligt inte att han gör mer än vad som krävs för sin egen njutning. Kanske något att ha med i funderingarna när ni anser att varje kille ni träffar på krogen är dålig i sängen. 


    Detta blev en lång text.. 
    Vill även påpeka att detta är givetvis en stor generalisering och gäller ju inte alla. Vare sig detta är "alla" mäns tankesätt eller huruvida det jag skriver stämmer in på "alla" kvinnor. Vi är alla individer  

  • Svar på tråden Kvinnor - Ni tar inte ansvar över er njutning.
  • Anonym (Lite salt)

    Jag kan till viss del hålla med dig. Men samtidigt är det lite mer komplicerat - som alltid lägger sig samhället i sängkammaren.

    Många män jag varit med verkar inte tycka om att kvinnor tar på sig själva under sexakten - det förtar liksom deras prestation. Jag undviker alltså att ta på mig själv under penetrationen för att inte såra mannen, som vill se sig själv som "huvudnumret".

  • Anonym
    Anonym (Lite salt) skrev 2018-12-14 01:31:55 följande:




    Jag kan till viss del hålla med dig. Men samtidigt är det lite mer komplicerat - som alltid lägger sig samhället i sängkammaren.


    Många män jag varit med verkar inte tycka om att kvinnor tar på sig själva under sexakten - det förtar liksom deras prestation. Jag undviker alltså att ta på mig själv under penetrationen för att inte såra mannen, som vill se sig själv som "huvudnumret".


    Men om mannen inte är huvudnumret för dig, varför överhuvudtaget ha en man i sängen när du onanerar? Om han är mer som ett slags bihang, vore det inte enklast att ha honom ur världen helt och hållet och låta en dildo övertaga hans roll? Borde bespara dig mycket tid och besvär kan man tycka.
  • Anonym (enriktigkarl)
    Anonym (Lite salt) skrev 2018-12-14 01:31:55 följande:

    Jag kan till viss del hålla med dig. Men samtidigt är det lite mer komplicerat - som alltid lägger sig samhället i sängkammaren.

    Många män jag varit med verkar inte tycka om att kvinnor tar på sig själva under sexakten - det förtar liksom deras prestation. Jag undviker alltså att ta på mig själv under penetrationen för att inte såra mannen, som vill se sig själv som "huvudnumret".


    Det klart du ska fingra på klittan, det är ju så upphetsande då kvinnan börjar fingra själv, då förstår man att hon är riktigt kåt.
  • Anonym (Äkta mannen)

    Kan vara instämma i ts resonemang. Kvinnor! Ta mer plats! Ta mer på dig själv! Onanera mera! Orgasmera mera!

  • Anonym (No mys)

    Men skulle du som man känna dig bekväm med att bli iakttagen medan du smeker dig själv? För jag som kvinna tycker det känns rätt fånigt att onanera framför en man. Jag håller däremot med om att jag själv som kvinna är för hänsynsfull och lite hämmad ibland, mest för att jag vet att det tar så lång tid att komma så jag vill inte ens försöka ibland. Inte alla män är så intresserade av att lägga ner massor av tid på att kvinnan ska komma. Det är kanske fel att det är så, men det är likaväl så ändå. En del kvinnor är nog rädda för att se fula ut i vissa vinklar och slänger sig inte runt hursomhelst i sängen.
    TS, sex verkar vara väldigt viktigt för dig, tänk på att detta kan påverka den kvinna du ligger med att hon känner sig tvungen att få orgasm för att du ska bli nöjd. Och då finns risken att hon fejkar.

  • Anonym (Tillsammans)

    Tycker mest det låter som att du vill slippa bry dig om din tjej njutning och fokusera på hålet. Jag och min man vill ge varandra njutning, om jag skulle göra allt själv medans mannen bara pumpade in och ut hade jag lika gärna klarat mig utan honom.

  • Anonym (LL)

    Läste inte hela tråden men svarar ändå.

    Jag är nog ganska hämmad i min egen sexualitet. Jag tar intiativ och leker gärna med en man, men när det kommer till mig själv så är jag väldigt blyg.

    Jag har svårt att säga att jag är kåt, kan absolut inte ta på mig själv under sex, skulle aldrig få för mig att strippa, vara porrig på vilje eller liknande.

    Vad det beror på vet jag inte. Har haft mängder med sexpartners o långa seriösa relationer. Den gemensamma nämnaren är att jag alltid har träffat män som gett mig orgasm. Åtminstone sen 20-års ålder.

    Jag brukar höra att jag är porrig o vild men det är jag endast mot mannen för att jag gillar det.

    Om jag har kommit flera gånger och sexet är klart linsom så har jag absolut inga bekymmer att prata om sex eller säga saker jag gillar osv. Innan, när jag är som kåtast, finns en spärr inuti mig. Kanske är jag så rädd att bli ratad o sen bli frustrerad istället för att jag vill med inte han.

    Sex är klurigt för båda!

  • Anonym (Genus?)

    I tråd efter tråd på FL kan man läsa samma sak, män ska vara bra på sex och skänka sin kvinna njutning. Är han inte bra på det kan han lika gärna dumpas, för att ersättas av en man som kan tillfredsställa!

    Jag har sällan läst det motsatta - dvs att det ställs motsvarande krav på kvinnor.

  • Anonym (Tillsammans)
    Anonym (Genus?) skrev 2018-12-14 10:09:44 följande:

    I tråd efter tråd på FL kan man läsa samma sak, män ska vara bra på sex och skänka sin kvinna njutning. Är han inte bra på det kan han lika gärna dumpas, för att ersättas av en man som kan tillfredsställa!

    Jag har sällan läst det motsatta - dvs att det ställs motsvarande krav på kvinnor.


    Och i tråd efter tråd på FL kommer det ofta någon kommentar om hur det minsann låtit annorlunda om det var en av motsatt kön som skrivit tråden istället. Drygt.
  • Anonym (Genus?)
    Anonym (Tillsammans) skrev 2018-12-14 11:09:09 följande:
    Och i tråd efter tråd på FL kommer det ofta någon kommentar om hur det minsann låtit annorlunda om det var en av motsatt kön som skrivit tråden istället. Drygt.
    Det är inte alls drygt. Jag ville påpeka och diskutera skilnaderna i förväntningar beroende på kön, men du tycker tydligen att det är oväsentligt att diskutera och försöker därför med härskarteknik tysta mig - det är drygt.
Svar på tråden Kvinnor - Ni tar inte ansvar över er njutning.