• Maja79girl

    Saroten, 10 mg

    Precis hämtat ut medicin, Saroten 10 mg. Ska ta 1 tablett en timme innan läggdags.
    Jag har haft väldiga problem med smärta i rygg nån timme efter lägg-dags. Får se om dessa hjälper något.

    Är det någon som tar dessa tabletter?
    Hur fungerar de för er?
    Har ni biverkningar?
  • Svar på tråden Saroten, 10 mg
  • tankfull
    Maja79girl skrev 2018-12-14 22:08:55 följande:
    Precis hämtat ut medicin, Saroten 10 mg. Ska ta 1 tablett en timme innan läggdags.
    Jag har haft väldiga problem med smärta i rygg nån timme efter lägg-dags. Får se om dessa hjälper något.

    Är det någon som tar dessa tabletter?
    Hur fungerar de för er?
    Har ni biverkningar?
    Jag tar dem varje kväll, exakt samma dos som du. Jag tar dem mot migrän, för att inte få så ont under natten. De fungerar bra och jag har inte mycket biverkningar alls, bara lite muntorrhet. Men då jag prövade att höja dosen bara litegrann så blev jag väldigt trög i magen , tror Saroten påverkar alla slemhinnorna i kroppen kanske.
  • Maja79girl
    tankfull skrev 2018-12-14 22:26:15 följande:
    Jag tar dem varje kväll, exakt samma dos som du. Jag tar dem mot migrän, för att inte få så ont under natten. De fungerar bra och jag har inte mycket biverkningar alls, bara lite muntorrhet. Men då jag prövade att höja dosen bara litegrann så blev jag väldigt trög i magen , tror Saroten påverkar alla slemhinnorna i kroppen kanske.
    Skönt de fungerar bra för dig.
    Blev lite orolig när jag läste om biverkningarna, var ju en del.
  • tankfull
    Maja79girl skrev 2018-12-14 22:40:33 följande:
    Skönt de fungerar bra för dig.
    Blev lite orolig när jag läste om biverkningarna, var ju en del.
    Ja, de flesta biverkningar till mediciner låter hemska. Men biverkningarna till Saroten kommer nog inte göra sig gällande för dig med en så väldigt låg dos, så du behöver inte vara orolig. Se till att borsta tänderna noga bara om du får lite muntorrhet - för mig har jag knappt märkt av muntorrhet heller!
Svar på tråden Saroten, 10 mg