• Anonym (Mamma­)
    Äldre 15 Dec 06:14
    661 visningar
    141 svar
    141
    661

    Magsjuka - Resa ändå?

    Igårkväll bröt magsjuka ut hos oss. Ett av tre barn, men risken känns stor att de andra också smittats för de är så nära och pussiga på varann (inte just nu såklart).

    Min man ska flyga vid lunch och vara borta till onsdag.

    Är det okej? Han visar inga symtom.

    Jag vill inte att han åker och lämnar mig med det här, men han insisterar att han inte kan skippa det.

  • Svar på tråden Magsjuka - Resa ändå?
  • Äldre 15 Dec 06:28
    #1

    Ja, inte kan livet stanna för det. Är det jobbrelaterat? Man får ju inte va hemma för en sån sak.

  • modsey
    Äldre 15 Dec 08:29
    #2
    Anonym (Mamma) skrev 2018-12-15 06:14:17 följande:

    Igårkväll bröt magsjuka ut hos oss. Ett av tre barn, men risken känns stor att de andra också smittats för de är så nära och pussiga på varann (inte just nu såklart).

    Min man ska flyga vid lunch och vara borta till onsdag.

    Är det okej? Han visar inga symtom.

    Jag vill inte att han åker och lämnar mig med det här, men han insisterar att han inte kan skippa det.


    Jo klart han kan resa även om jag förstår att det inte är kul att vara själv med sjuka barn ...
  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Äldre 15 Dec 08:40
    #3

    Risken är stor att jag också är smittad och han har varit väldigt nära också. Nästan hela förskolan spydde i torsdags och det är säkert fler som börjat spy under fredagen.

    Så arg att han tycker sig ha rätten att lämna mig med allt.

  • Äldre 15 Dec 08:51
    #4
    Anonym (Mamma) skrev 2018-12-15 08:40:49 följande:

    Risken är stor att jag också är smittad och han har varit väldigt nära också. Nästan hela förskolan spydde i torsdags och det är säkert fler som börjat spy under fredagen.

    Så arg att han tycker sig ha rätten att lämna mig med allt.


    Det har han väl också? Är det inte så er överenskommelse ser ut? Han jobbar, du är hemma?
  • Fru Ve
    Äldre 15 Dec 08:55
    #5

    Är barnen väldigt små? I så fall kan jag väl förstå lite hur du känner. Värsta som finns är att själv ligga magsjuk och samtidigt vara tvungen att ta hand om småbarn hela dagen. Jag upplevde det själv för ett tag sen då vi låg sjuka men 1-åringen var pigg.... Är barnen lite större typ uppåt skolåldern så är det ju mer ok då man ändå kan vila fast barnen är med. Det är ju en ganska stor uppoffring att ställa in en planerad resa också. Det måste ju vägas emot hur jobbig situation du har hemma.

  • Äldre 15 Dec 09:00
    #6
    Pope Joan II skrev 2018-12-15 08:51:58 följande:
    Det har han väl också? Är det inte så er överenskommelse ser ut? Han jobbar, du är hemma?
    Så insatt du verkar vara i TS situation?


  • Anonym (Mamma­) Trådstartaren
    Äldre 15 Dec 09:05
    #7
    Pope Joan II skrev 2018-12-15 08:51:58 följande:

    Det har han väl också? Är det inte så er överenskommelse ser ut? Han jobbar, du är hemma?


    Vad pratar du om?
  • Sharpe­r
    Äldre 15 Dec 09:06
    #8

    Är det jobb har jag full förståelse för att han åker. Är det nöje tycker jag han ska stanna hemma.

  • modsey
    Äldre 15 Dec 09:12
    #9
    Anonym (Mamma) skrev 2018-12-15 08:40:49 följande:

    Risken är stor att jag också är smittad och han har varit väldigt nära också. Nästan hela förskolan spydde i torsdags och det är säkert fler som börjat spy under fredagen.

    Så arg att han tycker sig ha rätten att lämna mig med allt.


    Är det en jobbresa så är det ju inte helt lätt att avboka. Vilken form av ledighet tänker du stt8 han ena skulle ta om han blir hemma?
  • Äldre 15 Dec 10:09
    #10
    Anonym (Mamma) skrev 2018-12-15 09:05:33 följande:
    Vad pratar du om?
    Jag frågar dig frågor. Är du hemmafru och han står för er försörjning?
    Whitehorse1979 skrev 2018-12-15 09:00:31 följande:
    Så insatt du verkar vara i TS situation?
    Mer om hon svarar på det jag frågade henne. Först då vet vi om det stämmer eller om det förhåller sig på något annat sätt. 
Svar på tråden Magsjuka - Resa ändå?