• Äldre 15 Dec 12:03
    377 visningar
    35 svar
    35
    377

    Kommer han svara?

    Hej!

    Förra helgen träffade jag en kille på en bar. Han var där med sitt jobb och jag väntade på en kompis. Han drack inte och jag drack några glas vin bara. Vi snackade hela kvällen och klickade bra. Han drog ut med mig och min kompis och hennes vänner. Jag och killen pratade om allt möjligt och det känns typ som han var en killversion av mig.

    Vi drog vidare till ett ställe han hade och hade sex. Han sa att jag kunde stanna om jag ville, men jag sa att jag behövde sova hemma hos min kompis jag bodde hos vilket stämde.

    Jag ångrar att jag inte stannade och han var verkligen jättegullig och kändes inte som han bara var ute för att ligga utan det var mer slump att det hände.

    Iaf så glömde jag helt bort att be om hans nummer och han frågade inte heller. Känns som att tiden gick så snabbt att båda glömde. I efterhand sökte jag upp hans namn och fick upp hans adress men inget telefonnummer eller hittade honom på sociala medier. Så jag skrev ett brev faktiskt där jag sa att det skulle vara roligt att höras igen och skrev mitt nummer och Facebook. Ett fint brev som inte var stalkigt eller nåt liksom.

    Jag skickade brevet i måndags, så det borde varit framme i onsdags typ och jag har inte hört något av honom. Tycker ni jag ska känna mig dissad redan eller är det normalt att man inte svarar på en gång?

    Båda är drygt 25 år om det gör någon skillnad :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-03 19:33
    Hej igen!
    Kan berätta att jag inte fick svar på brevet och var rätt besviken för hade känslan att han inte ens hade fått det men att jag aldrig skulle veta om det var så landet låg eller att han bara hade ignorerat mig och inte svara.. I mellandagarna satt jag framför datorn och slösurfa och testade att söka på hans namn igen en sista gång och då kommer ett nummer upp som verkade vara hans! Tänkte att jag sväljer min stolthet och skriver en sista gång och några dagar senare fick jag svar och det slutade med att vi sågs och jag berättade hela storyn med brevet och allt och det visade sig att han inte hade fått det! Det var jättetrevlig att ses igen och han tyckte likadant..
    Så får se vad framtiden bjuder på, men oavsett vad så vet ni vad som hände med brevet..!
    God fortsättning :)

  • Svar på tråden Kommer han svara?
  • Anonym (XXX)
    Äldre 15 Dec 12:21
    #1

    Antingen svarar han eller inte, omöjligt att veta.

    Det kan ju vara så att han inte lämnade sitt nummer (eller frågade om ditt) av en anledning? Hade själv tyckt att det vore sjukt creepy att få ett brev hemskickat. Tycker det är drygt nog när de letar upp en på typ FB dagen efter. 

  • Mongol­iet
    Äldre 15 Dec 12:26
    #2

    Tyckte att det var bra gjort av dig. Jag fick en ny brevlåda när jag bytte dörr förra året. Ist för brevlåda i dörren så har jag en brevlåda brevid dörren. Helt ärligt så kollar jag den max 2 ggr i månaden.

  • Anonym (Kk)
    Äldre 15 Dec 12:36
    #3

    Jag hoppas att tiderna är förändrade men när jag var i din ålder så sa jag alltid lite på skämt:

    -det bästa sättet att bli av med en kille är att ha sex med honom..

    För så var det alltid! Man klickade skitbra, hördes kanske av på sms men så fort man hade haft sex så drog killen.

    När jag teöttnade så hörde jag runt med andra om deras erfarenheter och många män sa faktiskt samma sak.

    De tappade intresset efter sex. Inget de kunde rå för.

    Efter det slutade jag med sex tills vi lärde känna varandra djupare (om jag själv var intresserad av annat än sex). Och vips så började killarna flockas på ett annat sätt. I den vevan fick jag mitt första seriösa förhållande.

    Vad har su själv för erfarenheter ts?

    Försvinner killarna efter sex annars oxå?

    Är du tilltalande utseendemässigt o har sexapeal så är risken större att råka ut för engångskillar tyvärr.

  • Äldre 15 Dec 12:46
    #4
    Anonym (XXX) skrev 2018-12-15 12:21:59 följande:

    Antingen svarar han eller inte, omöjligt att veta.

    Det kan ju vara så att han inte lämnade sitt nummer (eller frågade om ditt) av en anledning? Hade själv tyckt att det vore sjukt creepy att få ett brev hemskickat. Tycker det är drygt nog när de letar upp en på typ FB dagen efter. 


    Jo, jag fattar vad du menar :) varför jag ens hörde av mig är dels att jag inte har något att förlora och att det ändå var jag som "dissade" honom och drog nästan direkt efter vi hade legat. Så tänkte att han kan tänka att jag inte ville liksom. Kan tilläggas att vi kysstes hejdå typ två gånger innan jag drog vilket ändå kändes som överflödigt från hans sida om han inte var intresserad liksom!
  • Äldre 15 Dec 12:48
    #5
    Mongoliet skrev 2018-12-15 12:26:00 följande:

    Tyckte att det var bra gjort av dig. Jag fick en ny brevlåda när jag bytte dörr förra året. Ist för brevlåda i dörren så har jag en brevlåda brevid dörren. Helt ärligt så kollar jag den max 2 ggr i månaden.


    Tack för peppen! Håller tummarna, tänker att det är fullt normalt att låta det gå några dagar innan man svarar med tanke på att han verkade ha fullt upp med jobb, träning och hobbys liksom?
  • Äldre 15 Dec 12:52
    #6
    Anonym (Kk) skrev 2018-12-15 12:36:54 följande:

    Jag hoppas att tiderna är förändrade men när jag var i din ålder så sa jag alltid lite på skämt:

    -det bästa sättet att bli av med en kille är att ha sex med honom..

    För så var det alltid! Man klickade skitbra, hördes kanske av på sms men så fort man hade haft sex så drog killen.

    När jag teöttnade så hörde jag runt med andra om deras erfarenheter och många män sa faktiskt samma sak.

    De tappade intresset efter sex. Inget de kunde rå för.

    Efter det slutade jag med sex tills vi lärde känna varandra djupare (om jag själv var intresserad av annat än sex). Och vips så började killarna flockas på ett annat sätt. I den vevan fick jag mitt första seriösa förhållande.

    Vad har su själv för erfarenheter ts?

    Försvinner killarna efter sex annars oxå?

    Är du tilltalande utseendemässigt o har sexapeal så är risken större att råka ut för engångskillar tyvärr.


    Hmm ja, kan väl ligga något i det du säger! Jag har haft seriöst förhållande innan och legat runt lite grann så att säga.. Ser väl bra ut, inte svinsnygg men inget som kanske är till min nackdel haha? Jag brukar få killar efter mig, men samtidigt var det här första gången jag inte bytte nummer eller nåt. Tänkte om han såg det som jag inte var intresserad med tanke på att jag drog på en gång efter vi legat typ. Sa att jag ville stanna men inte kunde och vi kysstes hejdå. Trodde liksom att han skulle ändra sig efter vi hade legat men han var lika gullig efteråt, därför jag ens hade lust att höra av mig i efterhand liksom :)
  • Äldre 15 Dec 13:04
    #7
    Anonym (XXX) skrev 2018-12-15 12:21:59 följande:

    Antingen svarar han eller inte, omöjligt att veta.

    Det kan ju vara så att han inte lämnade sitt nummer (eller frågade om ditt) av en anledning? Hade själv tyckt att det vore sjukt creepy att få ett brev hemskickat. Tycker det är drygt nog när de letar upp en på typ FB dagen efter. 


    Lite spännande hur tiderna förändras! Växte upp och hade flera kärlekar innan mobiltelefon och sociala medier trängde undan normalt mänskligt umgänge!

    Inte det minsta creepy att få ett pappersbrev i lådan på gammalt vis! Det skulle jag snarare ta som en komplimang och ett seriöst visat intresse oavsett!

    Var till sjöss i början av mitt arbetsliv.... då var pappersbrev enda möjligheten att hålla kontakt både med vänner och kärlekar. Givetvis har sociala medier och elektroniska brev snabbar upp och förenklat möjligheten att hålla kontakt på alla plan. Men att få ett välformulerat och väl genomtänkt brev på papper är faktiskt väldigt uppskattat av många även nuförtiden.

    Hoppas du får svar ts! Får intrycket att du vill ge den där killen en rejäl chans!
  • Anonym (Numre­t)
    Äldre 15 Dec 13:04
    #8

    Skrev du ditt nummer i brevet?

    Då borde han ha hört av sig ganska snabbt.

    Glöm hobom.

  • Äldre 15 Dec 13:08
    #9
    Anonym (Numret) skrev 2018-12-15 13:04:51 följande:

    Skrev du ditt nummer i brevet?

    Då borde han ha hört av sig ganska snabbt.

    Glöm hobom.


    Ja jag skrev nummer och Facebook. Känns ju som oddsen minskar för varje dag som går, men tänkte lufta frågan ifall det normalt att inte få svar på än gång liksom :) Men håller med känns som han redan borde ha svarat..
  • Äldre 15 Dec 13:11
    #10
    villbusa skrev 2018-12-15 13:04:03 följande:
    Lite spännande hur tiderna förändras! Växte upp och hade flera kärlekar innan mobiltelefon och sociala medier trängde undan normalt mänskligt umgänge!

    Inte det minsta creepy att få ett pappersbrev i lådan på gammalt vis! Det skulle jag snarare ta som en komplimang och ett seriöst visat intresse oavsett!

    Var till sjöss i början av mitt arbetsliv.... då var pappersbrev enda möjligheten att hålla kontakt både med vänner och kärlekar. Givetvis har sociala medier och elektroniska brev snabbar upp och förenklat möjligheten att hålla kontakt på alla plan. Men att få ett välformulerat och väl genomtänkt brev på papper är faktiskt väldigt uppskattat av många även nuförtiden.

    Hoppas du får svar ts! Får intrycket att du vill ge den där killen en rejäl chans!
    Tack för svar! Ja, det var första gången jag gjort såhär och blir ju en helt annan spänning :) hoppas verkligen jag får svar, men blir ju mer nojig för varje dag som går att jag inte ska få det.. Har fått lite perspektiv nu när jag väntat och håller med dig - jag vill verkligen ge honom en chans! Tänker att även om man inte är intresserad kan man väl svara ändå? 
Svar på tråden Kommer han svara?