• thelmiss

    Antidepressiva mot paniksyndrom och gad har räddat mig

    ... För en tid sedan började min vardag bli outhärdlig. Började tänka "konstiga" tankar, få för mig saker, sökte läkarhjälp och fick omgående börja i KBT och fick efter några veckor diagnosen generellt ångestsyndrom, GAD. Dock har jag inte "hela diagnosen" utan bara delar av den, rätt lindrigt med andra ord.

    Förutom det fick jag den "tillfälliga" diagnosen paniksyndrom. När läkarna kommit fram till "vad jag led av" kunde jag börja med medicinering. Jag har då fått Setralin Krka och äter nu 50mg varje dag. Jag läste så mycket negativt om denna medicin men vet ni - den har fullständigt räddat mig! Den har tagit bort panikattackerna, den har gjort att jag redan efter några få veckor kunde gå upp från halvtid till heltid, jag kan träna, fått tillbaka energin och glädjen, depressionen försvann (ja, jag fick även lindrig depression...). En jäkla resa har det varit!

    Enda anledningen att jag skriver detta inlägg är för att det finns så få inlägg som faktiskt hyllar denna medicin. Den har gett mig en koncentration jag aldrig haft.  Panikattackerna har börjat försvinna mer och mer. Kan återgå till ett vanligt liv igen...

    Fick i början lite biverkningar av setralinet i form av huvudvärk, men läste någonstans att man ska dricka mycket vatten vilket har hjälpt. Så inga biverkningar heller, efter att ha börjat dricka mer vatten (minst tre glas varje dag).

    Vet att det finns många som tycker den här medicinen är skit. Men jag tycker att den har funkat så bra!

    Äter för övrigt även Lergigan de dagar jag har svårt att sova eller bara känner mig uppstressad. 10mg. Tycker även den är bra och har inga biverkningar.

    Finns det fler med paniksyndrom här? Hur lång tid tog det för er att bli "helt bra"? Vad anser ni om setralin, har det fungerat även för er?

    /Hoppfull
    Hjärta

Svar på tråden Antidepressiva mot paniksyndrom och gad har räddat mig