• Anonym (Undrar)

    Ange någon för bidragsfusk

    Hej. Har en person i min närhet som målar och tapetserar. Som cyklar mycket och jobbar mycket fysiskt. Denna person tar även ut sjukersättning från Försäkrings kassan. Finns det någon mail till Försäkrings kassan dit man kan maila om detta? Känns ju fel att personen ska kunna ta ut bidrag, och ändå vara aktiv?

  • Svar på tråden Ange någon för bidragsfusk
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (H) skrev 2018-12-15 21:19:25 följande:

    Anmäl!!!

    Hatar fuskare som skor sig på andra!!


    Jag med. Därför undrade jag....
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (A) skrev 2018-12-15 21:22:45 följande:

    Fast vet du varför denne får sjukersättning?


    Vad jag vet, så har denne elallergi. Har även parasiter i kroppen efter att gått hos en kvacksalvare. Denne är Jehovas vittne och går även runt i tjänst, överallt för att förkunna och få medlemmar. Denna person är väldigt fysiskt aktiv. Tom mer än mig. Ändå kan den göra allt detta, och låtsas sjuk inför försäkringskassa.
  • Anonym (Snälla...)

    Snälla nån... sköt dig själv och fortsätt leva ditt bittra liv. Det är personens ensak och försäkringskassans plikt att kolla upp, inte en svennebanan som ska leka polis

  • Anonym (Peter)
    Anonym (Undrar) skrev 2018-12-15 21:27:04 följande:
    Vad jag vet, så har denne elallergi. Har även parasiter i kroppen efter att gått hos en kvacksalvare. Denne är Jehovas vittne och går även runt i tjänst, överallt för att förkunna och få medlemmar. Denna person är väldigt fysiskt aktiv. Tom mer än mig. Ändå kan den göra allt detta, och låtsas sjuk inför försäkringskassa.
    Har FK godkänt elallergi?
    Ja, strängt taget är det väl inget av det du skrivit som den inte skulle kunna göra trots det, så du kommer ingenvart.
  • Anonym (A)
    Anonym (Undrar) skrev 2018-12-15 21:27:04 följande:
    Vad jag vet, så har denne elallergi. Har även parasiter i kroppen efter att gått hos en kvacksalvare. Denne är Jehovas vittne och går även runt i tjänst, överallt för att förkunna och få medlemmar. Denna person är väldigt fysiskt aktiv. Tom mer än mig. Ändå kan den göra allt detta, och låtsas sjuk inför försäkringskassa.
    Fast då är han/hon ju inte sjukskriven för att han/hon inte kan vara fysiskt aktiv, utan andra anledningar. Sköt du ditt eget liv istället.
  • ThomasW

    JV är väl en bokstavsdiagnos.

    Det är psykiskt och gör att folk ofta inte kan samarbeta.

    Tacka istället Gud för att du inte lider av det samma.

  • Anonym (Snälla...)

    Tycker även att det är bra att människan håller igång och är aktiv. Vad tänker du, att alla som är sjukskrivna ska dra ner persiennerna och sova hela dagen?

Svar på tråden Ange någon för bidragsfusk