• Äldre 15 Dec 22:07
    670 visningar
    6 svar
    6
    670

    Fasa ut Baby Semp 1?

    Hej! Har en dotter på tre månader och hon delammas med Baby Semp 1 som ersättning. Jag undrar om man redan nu kan fasa över till Baby Semp 2? Hon blir hungrig igen efter bara 1 1/2 timme och behöver matas väldigt ofta. Vet inte om det har någon koppling men hon är en väldigt stor bebis, ligger alldeles på topplinjen på bägge vikt och längd-kurva och är jämnstor med fem-månaders bebisar. Hon kanske behöver lite kraftigare ersättning för att bli nöjd helt enkelt? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Fasa ut Baby Semp 1?
  • Äldre 15 Dec 22:17
    #1

    Vårt andra barn är också väldigt stor. (nu vid 8 månader väger hon lika mycket som storasyster som är 2 år)

    Jag har hört att bebisar ska känna sig mättare på 2an än 1an, men jag märkte ingen skillnad på ersättningar. Hon åt hur ofta som helst och det lugnade inte ner sig förrän hon började äta mat.

    Mitt tips är iallafall att om du byter eller när så gör det långsamt. Ett extra mått i taget i någon/några dagar så magen vänjer sig.

  • Äldre 15 Dec 22:25
    #2
    GAndrea skrev 2018-12-15 22:17:57 följande:

    Vårt andra barn är också väldigt stor. (nu vid 8 månader väger hon lika mycket som storasyster som är 2 år)

    Jag har hört att bebisar ska känna sig mättare på 2an än 1an, men jag märkte ingen skillnad på ersättningar. Hon åt hur ofta som helst och det lugnade inte ner sig förrän hon började äta mat.

    Mitt tips är iallafall att om du byter eller när så gör det långsamt. Ett extra mått i taget i någon/några dagar så magen vänjer sig.


    Oj, stor tös du har! :D Då kanske det är värt att testa, hon får ju bröstmjölk under dagen mest men även där blir hon hungrig snabbt efteråt. Kanske har en väldigt hungrig bebis bara :) Men kan vara värt att testa, tack för svar :)
  • Äldre 16 Dec 00:12
    #3

    Jag kan inte tänka mig att det är nödvändigt. Hungrig efter 1,5h känns inte så extremt.

  • Äldre 16 Dec 05:00
    #4
    crochetqueen skrev 2018-12-15 22:07:28 följande:

    Hej! Har en dotter på tre månader och hon delammas med Baby Semp 1 som ersättning. Jag undrar om man redan nu kan fasa över till Baby Semp 2? Hon blir hungrig igen efter bara 1 1/2 timme och behöver matas väldigt ofta. Vet inte om det har någon koppling men hon är en väldigt stor bebis, ligger alldeles på topplinjen på bägge vikt och längd-kurva och är jämnstor med fem-månaders bebisar. Hon kanske behöver lite kraftigare ersättning för att bli nöjd helt enkelt? Tacksam för svar!


    jag tror snarare att hon får för lite ersättning så öka på den du.
  • Äldre 16 Dec 10:17
    #5

    2an innehåller väl inte allt de behöver?

  • Äldre 19 Dec 13:15
    #6

    Om man läser näringsvärdena så innehåller 1 myyycket mer fett. Fett mättar.

    Även mer fibrer, fibrer mättar.

    Så jag skulle hellre säga att 1 håller barnet mätt längre än 2.

Svar på tråden Fasa ut Baby Semp 1?