• Bie

    Vab vid flextider?

    Hej!

    Imorgon ska jag vabba för första gången (inte gudomligt friska barn utan men ny på jobbet ????)

    Jag arbetar heltid men flexar för att kunna hämta/lämna på förskolan. Måndagar arbetar jag vanligtvis 9 eller 9,5 h för att få ihop veckan. Imorgon, en måndag, behöver jag vabba efter lunch, kan jag bara basera vabtiden på en ?8h dag? eller den tid jag planerat för alltså 9h? Hur brukar ni andra tänka/göra?

  • Svar på tråden Vab vid flextider?
  • Bie

    Oj, konstigt smiley och citationstecken blev ett gäng frågetecken, så skulle det inte vara!

  • Anonym (Hanna)

    Du kan basera på den du skulle jobba, alltså 9.

  • Bie

    Ok, tack för svar! Det gäller alltså även fast det inte står någonstans att mina tider är sådana utan att jag sköter mina timmar själv?

  • Anonym (Hanna)

    Det tror jag. För min del har de aldrig frågat efter schema eller liknande när jag vabbat på ett 10timmars pass

  • Seven Costanza

    Det du skriver upp som vab ska förstås vara lika mycket som det avdrag som arbetsgivaren gör, dvs drar arbetsgivaren lika stort avdrag per dag/halvdag en måndag som på en torsdag oavsett hur dina egenlagda flextider ser ut så skriver du enligt det. Dvs fyra timmar för en halvdag om du har vanlig 40-timmarsvecka. Om du har mer avdrag på en dag som du självvalt lagt till att vara fler timmar så antecknar du också fler timmar som vab. 

Svar på tråden Vab vid flextider?