• Äldre 16 Dec 17:44
    259 visningar
    4 svar
    4
    259

    Gravid v 6, missfall?

    Hej!

    Jag är gravid i v. 6 (5+5) och igår lördag började jag blöda..

    Dag 1: jag var på promenad, fick mensvärk, känns som precis när mensen ska komma. När jag kom hem gick jag direkt på toaletten. Jag tryckte lite lätt och det kom en mensliknande klump när jag torkade mig.

    Ropar och visar min sambo, vi blir jätteledsna och börjar googla. Ganska överens om att det är ett missfall. Jag blöder ingenting i trosskyddet, men går jag på toaletten så kommer det blod och en klump.

    Dag 2 (idag): samma visa, gick på toaletten på morgonen och det kom en till klump men ingenting i trosskyddet. Det har skett två ggr under dagen, annars bara blod. Mindre mensvärk idag..

    Jag är osäker hur jag ska tänka, visst är det ett missfall?

  • Svar på tråden Gravid v 6, missfall?
  • Äldre 16 Dec 18:15
    #1

    Nja, inte som mina i vart fall. Jag har blödit mycket mer än vanlig mens, även vid de som var så tidiga som v.6. Lite blod och även klumpar behöver inte nödvändigtvis betyda missfall. Jag blödde så jag behövde binda v.7 med första barnet, det gick bra ändå. Blöder du inte mer än så där tycker jag du ska boka in ett VUL v.8 så får du veta.

  • Äldre 12 Feb 09:29
    #2

    Vid mitt tidiga missfall (vecka 5) började jag blöda och ringde direkt till sjukvårdsrådgivningen, de sa att om du blöder så pass mycket att du måste byta binda inom en timme så är det ganska säkert ett tidigt missfall men om det är mindre än så kan det bero på annat. Oavsett skulle jag ringa och fråga MVC eller 1177 för att få professionell rådgivning, är det inte ett missfall så kan det ju lugna enormt och skulle det nu vara ett missfall så är det viktigt att följa upp med ett vul. 

    Håller tummarna för att det är "normala" blödningar som så många får under graviditet! 

  • Äldre 12 Feb 20:12
    #3

    Min förra graviditet så blödde jag. Första gången var i v.6+0 . Jag hade vart på toa och när jag reste mig upp så droppade det blod i trosan. Tog papper och torkade mig och det var klarrött blod med en svart slembobba. Trodde det var missfall. Blödde lite under kvällen men inte mycket. Vul dagen efter visade ett tickande hjärta.

    Sen blödde jag/hade rosa flytningar fram till v.11+

    Hade en blödning i livmoder så vid varje blödning så minskade det tills det var helt borta

  • Anonym (Test)
    Äldre 12 Feb 20:18
    #4

    Väldigt svårt att svara på. Köp graviditetstest (gärna många) och se om dom blir svagare.. då är det utomkveds eller missfall. Jag har haft många MF och alla sett olika ut

Svar på tråden Gravid v 6, missfall?