• Anonym (:()

    Hur går en abort till?

    Jag är gravid och lutar mer åt att behålla men pappan är egentligen okänd, det är en match på Tinder. Jag vågade iallafall berätta för han igår och han menade på att abort var det bästa alternativet.

    Så då undrar jag hur en abort går till, från att man ringer till... vem ringer man till ens?... tills att det är helt klart. Hur ont gör det? Gör man allt på ett besök eller har man fler besök? Vad gör man på dom olika besöken i så fall? Berättar någon om vad dom både alternativen innebär?

    Hjälp mig snälla Hjärta

  • Svar på tråden Hur går en abort till?
  • Anonym (Beror på)

    Antar att du är i tidig graviditet. Då får man tabletter och sen blöder man som en mens. Vissa har ont andra tycker inte alls det är så farligt. Omöjligt att veta hur du upplever det.

    Är du längre gången så kanske du behöver sövas och skrapas. Många väljer även att skrapas även i tidig graviditet då det kan vara skönt att få det avklarat snabbt.

    Dock förstår jag att du är rädd men det behöver du inte vara. Sen ska du också veta att om du vill behålla så är det helt ok. Du ska inte göra en abort för att någon annan säger det. Du ska bestämma över din egen kropp ts.

    Ting till ungdomsmottagning eller en barnmorska så hjälper dom dig vidare.

  • Anonym (:()
    Anonym (Beror på) skrev 2018-12-16 21:47:29 följande:

    Antar att du är i tidig graviditet. Då får man tabletter och sen blöder man som en mens. Vissa har ont andra tycker inte alls det är så farligt. Omöjligt att veta hur du upplever det.

    Är du längre gången så kanske du behöver sövas och skrapas. Många väljer även att skrapas även i tidig graviditet då det kan vara skönt att få det avklarat snabbt.

    Dock förstår jag att du är rädd men det behöver du inte vara. Sen ska du också veta att om du vill behålla så är det helt ok. Du ska inte göra en abort för att någon annan säger det. Du ska bestämma över din egen kropp ts.

    Ting till ungdomsmottagning eller en barnmorska så hjälper dom dig vidare.


    Ja jag borde vara i vecka 6+0 idag om testerna på internet stämmer. 

    Man kan alltså välja kirurgi oavsett hur långt gången man är? 

    Jag har haft väldigt mycket mensvärk idag och det känns som att brösten inte är lika ömma längre, det kanske håller på att bli ett missfall? 
  • viseversa
    Anonym (:() skrev 2018-12-16 22:27:24 följande:
    Ja jag borde vara i vecka 6+0 idag om testerna på internet stämmer. 

    Man kan alltså välja kirurgi oavsett hur långt gången man är? 

    Jag har haft väldigt mycket mensvärk idag och det känns som att brösten inte är lika ömma längre, det kanske håller på att bli ett missfall? 
    Beror på. Man får inte alltid välja nej. Dom kommer erbjuda dig tabletter i första hand och blöda ut det hemma. Låter dramatiskt men i v 6 blir det ofta inte så mycket. 
Svar på tråden Hur går en abort till?