• Sunny23

    Missfall eller?

    Hej!

    Jag är vecka 10 och började blöda lite 2 dagar sen.

    Dag 1 var inte mycket men ont jämna mellan rum samt liten med klump därefter lite blöd då då sen på kvällen blivit brunt

    Dag 2 lite mer ont ungefär som mensvärk och blöder lite och lite men under hela dagen

    Idag från kvällen börjar blöder som mens kommer samt klumpar och ont längst ner magen

    Jag är mycket orolig och verkligen vill inte att händer sånt :(

    Vad tror ni? Kan det att hända sluta av sig själv? Är det verkligen missfall?

  • Svar på tråden Missfall eller?
  • joannaq

    Tycker du ska kontakta gyn, jag började blöda i v11 och i v12 såg vi på kub att det bara fanns en tom hinnsäck :(

  • Sunny23

    Mycket synd :( jag kontaktade dem barnmörskan, 1177 samt kvinnokliniken. De säger precis samma sak att bara avvakta. Men de sa att det är mycket tydligt visar att det är missfall :( Men jag fortfarande vill inte tro på den!

    Oron sitter ganska djupt in :( Men det blev mycket mindre blödning idag och ingen klumpar. Så jag håller tummarna för det.....

  • Mawie

    [quote=79297867][quote-nick]Sunny23 skrev 2018-12-19 00:05:18 följande:[/quote-nick]Mycket synd :( jag kontaktade dem barnmörskan, 1177 samt kvinnokliniken. De säger precis samma sak att bara avvakta. Men de sa att det är mycket tydligt visar att det är missfall :( Men jag fortfarande vill inte tro på den!

    Oron sitter ganska djupt in :( Men det blev mycket mindre blödning idag och ingen klumpar. Så jag håller tummarna för det.....[/

    Vänta någon vecka ta ett nytt gravtest och se om det är starkare eller svagare.


    Ängeldotter 6/9-18
  • Sunny23

    Oke. Hur tycker ni om privat kliniker? Har dem bättre koll och hjälp än vanliga? Jag hör mycket andra saker som kan hindra missfall. T.ex ?ställa benen högt på vägen samt stöta med kuddar under rumpa? så ligger dem kvinnor i mitt hem land tills att de sluta blöda , så dem kan ligga även 1 månad och de säger det hjälper mycket. Har ni hört sånt förut? Även de äter ibland viss tablett att hindra missfall. Men den inte som vi äter typ folsyra sånt. Jag vill jätte gärna se fostret om den finns kvar. Kan man låta göra det i en privat klinik?

  • tjockobbe
    Sunny23 skrev 2018-12-19 13:03:16 följande:

    Oke. Hur tycker ni om privat kliniker? Har dem bättre koll och hjälp än vanliga? Jag hör mycket andra saker som kan hindra missfall. T.ex ?ställa benen högt på vägen samt stöta med kuddar under rumpa? så ligger dem kvinnor i mitt hem land tills att de sluta blöda , så dem kan ligga även 1 månad och de säger det hjälper mycket. Har ni hört sånt förut? Även de äter ibland viss tablett att hindra missfall. Men den inte som vi äter typ folsyra sånt. Jag vill jätte gärna se fostret om den finns kvar. Kan man låta göra det i en privat klinik?


    Det finns inget att göra för att förhindra missfall. Det bästa du kan göra är att acceptera det. Missfall sker vanligtvis när det är något fel på embryot, eller att det inte fäst ordentligt.

    Vill du kontrollera att allt är borta så ring kvinnokliniken när du slutat blöda. De kan göra ett vaginalt ultraljud för att se. Men troligt är att du endast får komma in om du får återkommande värk eller börja blöda på nytt.

    Ta ett graviditetstest en vecka efter blödningen började och se om det är svagare eller starkare.

    Har själv fått missfall och det är en pärs. Det låter som du haft det. Det är bara att försöka igen.
Svar på tråden Missfall eller?