• Qwerty1214

    Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen

    Min dotter har tappat bort sin favoritkatt som hon fick när hon föddes. Katten har varit med på många resor men helgens resa till Helsingfors ställde till det då katten verkar ha blivit kvar på båten. Dottern på 4 är jätteledsen och jag känner mig usel som inte hade bättre koll.

    Nu till frågan - kan någon av er ha en sådan mjukiskatt som jag kan få köpa? Katten följde med ett köp som gjordes på Guldfynd för 4,5 år sedan och är grå och vit med rosa nos. Katten ligger utsträckt på magen med benen bakåt och är cirka 20 cm lång.

    Katten är efterlyst på Hittegodsavdelningen i Finland. Som ni säkert förstår så är denna katt enormt viktig för min dotter.

    Hon blev så oerhört besviken när vi vid sovdags ikväll insåg att katten försvunnit. Det skulle bli den allra bästa av julklappar om vi hittade en likadan katt.

  • Svar på tråden Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen
  • Qwerty1214

    Nej tyvärr.. jag har kollat på den men det är inte rätt katt. Den påminner ganska mycket om vår Selma men jag misstänker att den ändå inte får godkänt.

    Tack för ett mycket gott försök - för ett ögonblick trodde jag att vi hittat rätt.

    Jag hoppas så att personalen på Silka Serenade inte slänger vår älskade katt utan lämnar den till hittegods för då finns det en chans att hon hittar hem.

  • Ellie

    Ja, jag hoppas verkligen rätt katt kommer tillbaka. Jag hittade även teddykompaniets "katten maja" men antar att "rätt likt" inte duger. Lycka till!

  • Qwerty1214

    Silja Serenade menar jag förstås.

    Är det någon som vet hur hittegods hanteras på Silja Line? Är ett gosedjur hittegods eller slänger man det bara direkt?

  • sysop

    TS vilket namn lystra kisse?

    Jag vet hur stor katastrof det kan vara när en nära vän inte går att hitta och det närmar sig sängdax.

    Vi håller alla tummar för att kisse snart kommer hem till lillmatte Glad

  • Qwerty1214

    Vår saknade kattkompis heter Selma (oftast).

    Det absolut första dottern sa i morse var att katten är borta och att det är hennes eget och mitt fel. Hennes för att hon ville ha katten med på båten och mitt för att jag inte hittade den när vi tömde hytten. Jag har hela tiden tagit på mig skulden för att den försvann, det är ju oerhört beklagligt att höra dottern säga att det även är hennes eget fel.

    Kommer ni ihåg när man var liten och hade gjort något dumt och precis hade blivit påkommen? Så känner jag med den här katten..

  • sysop

    Det kanske kan vara värt att kontakta huvudkontoret för Guldfynd och höra om de har någon kisse liggande som behöver ett varmt hem

    Tfn. 08-650 1137


    SANKT ERIKSGATAN 34
    11234 Stockholm

    Topriver AB
    Org.nummer: 556322-6595
  • legomum

    *Puffar upp tråden*

    Hoppas hoppan ni hittar rätta katten. Har två barn med lika viktiga gosedjur.

    Kan inte tänka mig att någon vettig person kastar glömda slitna gosedjur. Alla vet väl om att de är de som är de mest älskade och behövda och inom ett sådant yrke som städ i hytt/hotellrum har de då verkligen den kunskapen. För det händer nog allt för ofta.

    Kram och lycka till

Svar på tråden Efterlysning Guldfynd - jag gjorde min dotter så ledsen