• Emmmm

    Insulinbehanldad graviditetsdiabetes

    Hej är just nu i vecka 31 (30+3) och ska nu innan årsskiftet börja med insulin för min graviditetsdiabetes, har försökt googla massor men känner mig inte alls lugnare ang min förlossning.

    Är så rädd att få ett stort barn vilket jag hört är lätt att få och när jag pratar med min bm om det så säger hon att hon inte bestämmer nått utan det gör läkaren på spec mödravården, men dom ger mig bara luddiga svar och nu är jag LIVRÄDD att bebis ska växa och bli enorm så att jag inte kommer kunna föda vaginalt (snitt är nått jag absolut inte vill)

    Så finns det någon därute som har haft insulinbehanlad GD och hur va era förlossningar? Blev ni igångsatta? Fick ni gå över? Blev det snitt?

    Mvh/ förvirrad förstagångsföderska

  • Svar på tråden Insulinbehanldad graviditetsdiabetes
  • Jsv17

    Nu medicinbehandlades min diabetes (med tabletter) men jag fick massor av tul och man höll koll på hans storlek och om han hade blivit stor så hade jag blivit igångsatt. För min del visade det sig vara en väldigt obefogad oro då han ist föddes liten för tiden (utanför kurvorna) 2660g bf+2, hade även en annan tjej i min gravidgrupp som hade typ1diabetes, hennes barn föddes heller inte stor, men hon blev igångsatt på bf. De har sån koll på en, så lita på sjukvården att de håller koll på dig och kommer att sätta igång dig om det behövs.


    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Insulinbehanldad graviditetsdiabetes