• Äldre 17 Dec 08:59
    473 visningar
    3 svar
    3
    473

    Fyra barn? Hur jobbigt är det egentligen?

    Hej! Jag väntar vårt fjärde barn, mina barn är 9, 3 och 11 mån. HUR jobbigt och HUR underbart är det med fjärde enligt er med erfarenhet? Och så tätt inpå tredje?

  • Svar på tråden Fyra barn? Hur jobbigt är det egentligen?
  • Anonym (Ensam­)
    Äldre 17 Dec 18:05
    #1
    Rosely skrev 2018-12-17 08:59:39 följande:

    Hej! Jag väntar vårt fjärde barn, mina barn är 9, 3 och 11 mån. HUR jobbigt och HUR underbart är det med fjärde enligt er med erfarenhet? Och så tätt inpå tredje?


    Är ensamstående mamma till fyra barn på 6, 8, 10 och 12 år. Varit ensamstående sedan yngsta barnet var 8 mån. Det är stundvis asjobbigt och stundvis underbart med fyra barn

    Hade absolut inte valt bort fyran även om jag hade vetat om att deras pappa skulle dra när yngsta var så liten. Har kämpat galet hårt för att ta hand om barnen men det är absolut värt det! När man ser de fyra liven växa och ta sig fram i livet och tänka på att de är mina egna små (nåja.. ) älsklingar så är kärleken definitivt x4!

    Har 2 års skillnad mellan samtliga barn och visst var det tufft de första åren men har man ork, intresse och långt tålamod (och ekonomin håller) går det absolut bra med fyra barn.

    Jag klarade av mina ensam så är man två som hjälps åt torde det vara lite lättare
  • Anonym (Eeep!­)
    Äldre 17 Dec 18:06
    #2

    Jag hade nog hellre tagit mig av daga, än försöka rodda fyra barn (varav tre ännu inte i skolåldern). 

  • Anonym (G)
    Äldre 17 Dec 19:54
    #3

    Min erfarenhet är att fyra lite mindre barn funkar fint. Men de blir stora också. Tonåringar är en helt annan sak än småbarn enligt mig. Små barn små bekymmer ;). Men älskar såklart att ha fyra st. Det är härligt och asjobbigt stundtals. Hade dock inte velat ha så tätt emellan. Har sista som halvsladdis, 6 år efter 3:an. Har varit väldigt roligt för hela familjen.

Svar på tråden Fyra barn? Hur jobbigt är det egentligen?