• amby

    ÄGGLOSSNING?

    Hej alla!


    Den 10 december tog jag ut min p-stav för att nu är det äntligen dags att försöka bli gravid. 

    Jag har haft preventivmedel sen jag var 17 år, är idag 23. Så jag har absolut ingen aning om när jag ska ha mens.
    Under tiden med pstaven så har jag blödigt konstant.

    Däremot har jag haft tydliga tecken på ägglossning i förrgår samt igår.
    I förrgår hade jag extremt rikligt ägglossningssekret samt att samlaget verkligen ömmade, ibland till och med högg till, som det annars inte gör. Igår hade jag inte riktigt lika mycket älsekret men fortfarande relativt mycket. TMI men liksom blött i trosorna konstant. Samt även där att det var rätt ömt under samlag men inte lika illa som i förrgår.

    Idag har jag inga flytningar kvar och inga riktiga känningar i mensmagen som jag haft de två tidigare dygnen... Min fråga lyder, är ägglossningen över nu? Alltså är det mest troligt att ägget släppts? Kan ägglossningen börjat innan sekret/värk? Fortsätter den utan sekret/värk? Varför hade jag "bara" symptom knappt två dagar? Ska man fortsätta ha samlag nu, eller är liksom "största chansen" över?Solig
    Jag är väldigt dåligt på allt det här med ägglossning osv då jag aldrig riktigt känt av det tidigare och aldrig haft såna här älflytningar förr, så jag vet inte vad som sker när och vad som händer. 
    Jag tänker eftersom jag inte längre känner av nånting eller märker av något i det nedre regionerna.

    Hjälp en vilsen nybörjarsjäl!{#emotions_dlg.flower} Vi längtar så efter en litenHjärta

  • Svar på tråden ÄGGLOSSNING?
  • oshark

    ÄL-flytningar brukar komma några dagar innan ÄL. För att vara på den säkra sidan bör du köra på någon dag till. Sen i nästa cykel kan du komplettera med ÄL-test eller tempning så får du lite mer koll (även om du verkar ha tydliga tecken)

Svar på tråden ÄGGLOSSNING?