• mommadearest

    Någon Optiker här?

    Jag fick glasögon för några veckor sedan, hade väldigt ont i huvudet innan jag fick glasögon vilket nu äntligen är för det mesta borta. 
    De sa i butiken att det kommer kännas lite konstigt i början men att jag vänjer mig,, jag påpekade att jag tyckte det blev suddigare på håll när jag tog på mig glasögonen, de sa att det tar ett tag för ögonen att vänja sig, en annan sa att även fast det kanske inte försvinner helt (det suddiga) så är det ändå bättre för mina ögon att ha glasögonen på hela tiden. 

    Jag tycker det är ganska frustrerande att jag ser skarpare utan glasögon än jag gör med, man tycker ju att man ska se bättre med glasögon,, jag stör mig inte så mycket på det när jag väl har glasögonen hela dagen men så fort jag tar av mig dom av någon anledning så märker jag skillnad direkt. Ska det verkligen vara såhär? Ska jag gå hela livet nu med en oskarp bild av allt jag ser? 

    Vet inte vad sakerna på mina papper betyder, men om det är någon Optiker som läser detta så kanske ni vet, om det nu har någon betydelse..

    Synkorrigering
    Sfär :
    H: +0,50 
    V: +0,75
    Cyl : 
    H: -0,25
    V: -0,25
    Axel :
    H: 30
    V: 150
    PD A :
    H: 27,00
    V: 26,50
    Höjd :
    H: 17,50
    V: 17,50

Svar på tråden Någon Optiker här?