• Solochmåne

    Förvirrad äggdonation

    Hej!
    Fick idag beskedet att chansen till genetiskt barn för mig är väldigt liten och det rekommenderas äggdonation.
    Vi är 32 år gamla, jag har amh på 0,7 och vi har gjort våra 3 landstingsförsök där det visat sig att jag även har dålig äggkvalité. 

    Jag är helt förtvivlad men blir också väldigt "handlingskraftig" och vill framåt istället för att ligga o gråta...
    Till frågan;
    St Petersburg vs Ava Riga- dåligt/bra? Hur många ggr behöver man åka dit, hur många embryon/blasto fick ni? Vad blev kostnaden för er?
    Om det inte lyckas på första insättningen och det finns i frysen, kostar det då att sätta in resterande?
    Ja jag undrar ju egentligen det mesta...

    Hoppas nån orkar svara mig för man känner sig rätt ensam i detta...

  • Svar på tråden Förvirrad äggdonation
  • LadyMaria

    Hej!


    Jag är i samma ålder som du, vi har gjort många ivf. Från början var vårt problem manlig faktor men efter alla försök har de sagt att det eventuellt också är äggen trots bra värde på amh. Känner mig också ledsen det är väldigt orättvist MEN det finns en lösning! Så vi har börjat kolla på äggdonation och är inne just på dessa två kliniker. I St.Petersburg verkar det som man får mer specificerad information om donatorn och se bild på denne som barn, men de är också dyrare. Jag har läst två trådar här än så länge om äggdonation för att få en liten inblick. Finns en aktuell tråd "vi som planerar äggdonation 2019" jag kan tipsa om. Finns flera i samma situation och många av tjejerna har jättebra tips och delar sina erfarenheter. 

Svar på tråden Förvirrad äggdonation