• Tigerkvinna

    Behöver pepp på att ta sig förbi nedstämdheten..

    Skriver här och hoppas på att få lite pepp från någon som varit i samma sits/känt samma hopplöshet, ( då forumet svårt att få barn är nästintill dött..)


     


    Har sedan tonåren haft jätte problem med oregelbunden och mycket kraftig menstruation som dessutom är extremt lång 10-12 dagar. Fick p-sppruta utskrivet som 13 åring som läkemedel mot all skit som kom med massiva blödningar. 


    Vi vill nu ha barn har därför slutat med p-sprutan. Allt kom igång bara 3 veckor efter avslutad p-spruta så nu är jag tillbaka i mina tonårs problem massiva blödningar from hell, mår skit osv. 


    Har gjort fertilitetsutredning och allt ser bra ut, dock något lågt amh. Men eftersom jag har sånna stora problem med mensen så ska vi nog börja med hormonbehandling i januari. 


     


    Senaste besöket jag var på fick jag dock upp lite hopp för läkaren sa jo du har nyligen ägglosat själv och kommer nog få en mer normal mens om ca 2 veckor. Mensen kom två dagar efter det och var inte ett dugg mer "normal"...


    När jag räknade på den cykeln var den bara 21 dagar så ägglossningen borde ha skett mitt under mensen som då var 9 dagar. Nu denna mensen så var den 10 dagar och jag testade med ÄL stickor när mensen slutade och fick ett svagt, svagt streck i två dagar sen var det helt borta. Så antar att jag igen ägglossat mitt under mens och därmed inte haft någon direkt chans till graviditet. Då jag med min super kraftiga mens inte har det minsta runt att slafsa runt i allt blod med sex..


    Just nu känns allt bara så hopplöst och långt borta. Läkarbesöket är om 3 veckor och tills dess om cykeln igen bara blir 21 dagar så blir det ytterligare en menstruation med bara 7 dagars blödnings frihet. 


    Det är verkligen så skit att ha mens jämnt, speciellt när man känner att det överhuvudtaget inte leder någonvart eftersom ägglossningen är så långt ifrån mensens slut..


    Är bara så frustrerad, nedstämd och mår skit över det hela och läkarbesöket känns så långtr bort..

  • Svar på tråden Behöver pepp på att ta sig förbi nedstämdheten..
  • Anonym (Filur)

    Jag har tyvärr inga råd eller tips, men jag vill bara skicka en medkännande hälsning till dig. Förstår din uppgivenhet, och hoppas verkligen att du får någon hjälp som faktiskt hjälper! Lycka till!

Svar på tråden Behöver pepp på att ta sig förbi nedstämdheten..