• Anonym (Mamma­)
    Äldre 17 Dec 22:53
    1393 visningar
    388 svar
    -3 +2
    388
    1393

    Studiebesök i moské...

    Min dotter går på högstadiet och hon har nyss berättat för mig att dom ska på studiebesök i en moské och då ska tjejerna tvingas täcka håret. Skolan har inte gått ut med nån info om studiebesöket till oss föräldrar via mail, veckobrev eller liknande. Det har inte heller varit tal om att man får välja om man vill följa med eller ex.vis läsa om islam i skolan istället.

    Vad tycker ni andra om detta påhitt? Gör man likadant i högstadiet på andra skolor? Trodde mycket av snacket i skolan gick ut på allas lika värde och liknande men det verkar inte vara nåt man funderar över i såna här sammanhang.

  • Svar på tråden Studiebesök i moské...
  • Anonym (Nej tack till islam.­)
    Äldre 17 Dec 22:55
    #1
    +4
    Anonym (Mamma) skrev 2018-12-17 22:53:06 följande:

    Min dotter går på högstadiet och hon har nyss berättat för mig att dom ska på studiebesök i en moské och då ska tjejerna tvingas täcka håret. Skolan har inte gått ut med nån info om studiebesöket till oss föräldrar via mail, veckobrev eller liknande. Det har inte heller varit tal om att man får välja om man vill följa med eller ex.vis läsa om islam i skolan istället.

    Vad tycker ni andra om detta påhitt? Gör man likadant i högstadiet på andra skolor? Trodde mycket av snacket i skolan gick ut på allas lika värde och liknande men det verkar inte vara nåt man funderar över i såna här sammanhang.


    Då kanske de lär sig att grisar är homosexuella.

    www.expressen.se/kvallsposten/grisar-kallades-homosexuella-skola-staller-in-moskebesok/
  • Anonym (Aldri­g!)
    Äldre 17 Dec 22:58
    #2
    +4

    Vilket vansinne! Skulle jag ALDRIG gått med på om jag haft en tjej i den åldern. Gå med på det kvinnoförtrycket och faktiskt underkasta sig den religionen? För slöjan betyder ju underkastelse vilket ju strider mot de värderingar eleverna ska lära sig i skolan! Nä, vet ni vad! Skrikandes Jag skulle inte själv frivilligt sätta min fot i ett land där jag på nåt sätt måste klä mig enligt islams regler och än mindre besöka en moské.

  • Anonym (Nej tack till islam.­)
    Äldre 17 Dec 23:00
    #3
    -1 +3
    Anonym (Aldrig!) skrev 2018-12-17 22:58:43 följande:

    Vilket vansinne! Skulle jag ALDRIG gått med på om jag haft en tjej i den åldern. Gå med på det kvinnoförtrycket och faktiskt underkasta sig den religionen? För slöjan betyder ju underkastelse vilket ju strider mot de värderingar eleverna ska lära sig i skolan! Nä, vet ni vad! Skrikandes Jag skulle inte själv frivilligt sätta min fot i ett land där jag på nåt sätt måste klä mig enligt islams regler och än mindre besöka en moské.


    Håller med. Tycker de ska ta sin religion och åka hem så kan Sverige bli som vanligt igen.

    Finns inget positivt med islam.
  • Anonym (vad)
    Äldre 17 Dec 23:05
    #4
    -3 +4

    Om studiebesöket hade varit i en synagoga, där man också ska täcka håret, eller på Scans slakteri, där man ska täcka håret, hur hade ni reagerat då?

    Det är en svår balansgång mellan frihet och respekt. Jag lovar att ungarna inte blir hjärntvättade på de 30 minuterna.

  • Äldre 17 Dec 23:07
    #5
    -3

    Men snälla.. Är väl inte värre än att hänga i kyrkan?!

  • Anonym (Nej tack till islam.­)
    Äldre 17 Dec 23:11
    #6
    +5
    Chattisen skrev 2018-12-17 23:07:31 följande:

    Men snälla.. Är väl inte värre än att hänga i kyrkan?!


    Har du läst vad Koranen säger om kvinnor?
    Deras arvsrätt, hur vittnesmål värderas.
    Hur många de får vara gifta med jämfört med männen.
    Vad som händer med en otrogen kvinna?
    Vad mannen får göra med en kvinna som inte lyder honom?

    Bara förtryck...finns ingen anledning att vara tolerant mot något som ör intolerant.
  • Anonym (Aldri­g!)
    Äldre 17 Dec 23:12
    #7
    +1
    Anonym (vad) skrev 2018-12-17 23:05:59 följande:
    Om studiebesöket hade varit i en synagoga, där man också ska täcka håret, eller på Scans slakteri, där man ska täcka håret, hur hade ni reagerat då?

    Det är en svår balansgång mellan frihet och respekt. Jag lovar att ungarna inte blir hjärntvättade på de 30 minuterna.
    Det handlar inte om hjärntvätt- det handlar om att underkasta sig en vansinnig religion.
  • Mongol­iet
    Äldre 17 Dec 23:12
    #8
    -3

    Eller badhuset med badhuset. Vad är problemet era jävla rasister.

  • Mongol­iet
    Äldre 17 Dec 23:13
    #9
    Chattisen skrev 2018-12-17 23:07:31 följande:

    Men snälla.. Är väl inte värre än att hänga i kyrkan?!


    Är vi på samma sida? Hur ska vi lösa detta.
  • Anonym (Nej tack till islam.­)
    Äldre 17 Dec 23:14
    #10
    +4
    Mongoliet skrev 2018-12-17 23:12:12 följande:

    Eller badhuset med badhuset. Vad är problemet era jävla rasister.


    vill du citera vad som är rasism i trådens inlägg?

    är det rasism att ogilla islam?
    finns inte ett enda fungerande land där islam dominerar. antingen förtryck och/eller kaos.
Svar på tråden Studiebesök i moské...