• Äldre 18 Dec 10:12
    536 visningar
    12 svar
    12
    536

    När testade ni efter transfer av blasto?

    Hej alla kämpare...
    det är verkligen hemskt att ruva. Idag RD6 (om man nu räknar RD1 dagen efter återföring som var den 12:e december?). Man känner efter hela tiden och vill helst titta in i framtiden, hur kommer detta försöket att gå. Jag vill förbereda mig för det värsta så jag hinner samla mig inför jul. 
    När testar ni (om ni tjuvtestar?). Officiellt testdatum är 25:e december för detta försök dvs 13 dagar efter återförande och 18 dagar efter plocket.
    Kram på er

  • Svar på tråden När testade ni efter transfer av blasto?
  • Äldre 18 Dec 10:21
    #1

    Normalt intervall från ägglossning (=äggplock) och beräknad mens (som man vanligen anser är den dag man bör testa) är 14 dagar. Detta innebär att återfördes ett 5-dagars (?) 12/12 är beräknad mens 21/12 (14 dagar efter äggplock).

    Jag har själv gjort flera IVF som resulterat i tre graviditeter (två barn och ett tidigt missfall) och har då testat dagligen och fått ett mycket svagt streck 4 dagar innan (dvs 10 dagar efter äggplock) som sedan successivt blivit starkare. Du är idag på dag 11 (?) och borde kunna få ety svagt plus om du testar, men ett negativt test betyder inte att det är kört!

  • Äldre 18 Dec 10:29
    #2

    Förlåt, jag skrev fel med en dag, jag har fått svagt men synligt streck på dag 11 efter äggplock dvs. Dden dag du är på nu. Bifogar en bild på min stegring vid senaste graviditeten som resulterat i en nu två månader gammal bebis :)

    2+0 = äggplock/befruktning.

    3+4 = 11 dagar efter befruktning.

    4+0 = 14 dagar efter befruktning, beräknad mens.

  • Äldre 18 Dec 10:32
    #3
  • Äldre 18 Dec 10:33
    #4
    MrsAJ88 skrev 2018-12-18 10:29:34 följande:

    Förlåt, jag skrev fel med en dag, jag har fått svagt men synligt streck på dag 11 efter äggplock dvs. Dden dag du är på nu. Bifogar en bild på min stegring vid senaste graviditeten som resulterat i en nu två månader gammal bebis :)

    2+0 = äggplock/befruktning.

    3+4 = 11 dagar efter befruktning.

    4+0 = 14 dagar efter befruktning, beräknad mens.


    Tack för svar, tyvärr ser jag inte bilden..
  • Äldre 19 Dec 09:51
    #5

    En vecka efter transfer och negativt tjuvtest. Blastisarna verkar inte vilja vara kvar...fick alltså tillbaka 2 stycken för exakt en vecka sedan, en tidig blastis och en expanderad. Många testar positivt såhär tidigt och jag kunde inte hålla mig. ????

  • Äldre 19 Dec 10:18
    #6

    Jag hade rätt tydliga tidiga tecken på graviditet 7 dagar efter insättning, men väntade med test till dag 12


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Äldre 19 Dec 10:22
    #7
    Bunny on speed skrev 2018-12-19 10:18:34 följande:

    Jag hade rätt tydliga tidiga tecken på graviditet 7 dagar efter insättning, men väntade med test till dag 12


    Precis, det borde jag också ha men icke...känns bara tomt. Då fick du väl ett klockrent resultat på dag 12 antar jag!!!?
  • Äldre 19 Dec 11:45
    #8
    nypan78 skrev 2018-12-18 10:12:46 följande:

    Hej alla kämpare...
    det är verkligen hemskt att ruva. Idag RD6 (om man nu räknar RD1 dagen efter återföring som var den 12:e december?). Man känner efter hela tiden och vill helst titta in i framtiden, hur kommer detta försöket att gå. Jag vill förbereda mig för det värsta så jag hinner samla mig inför jul. 
    När testar ni (om ni tjuvtestar?). Officiellt testdatum är 25:e december för detta försök dvs 13 dagar efter återförande och 18 dagar efter plocket.
    Kram på er


    Min klinik sa att man inte ska testa innan RD10-12. Testar man för tidigt så kan det bli negativt även om det senare skulle bli positivt.

    Så ta ett nytt urintest med morgonurin den 25 dec så hoppas jag det går bättre då.
  • Äldre 19 Dec 12:17
    #9
    nypan78 skrev 2018-12-19 10:22:28 följande:

    Precis, det borde jag också ha men icke...känns bara tomt. Då fick du väl ett klockrent resultat på dag 12 antar jag!!!?


    Ja, det fick jag.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Äldre 19 Dec 13:16
    #10
    UndrandeSökare skrev 2018-12-19 11:45:37 följande:
    Min klinik sa att man inte ska testa innan RD10-12. Testar man för tidigt så kan det bli negativt även om det senare skulle bli positivt.

    Så ta ett nytt urintest med morgonurin den 25 dec så hoppas jag det går bättre då.
    Jag vet man ska ju egentligen vänta, men tänkte om det odlats utanför kroppen 3 dagar längre denna gång kanske man kan testa liiiite tidigare. Dumma jag :-/
  • Äldre 23 Jan 20:26
    #11
    nypan78 skrev 2018-12-19 13:16:39 följande:

    Jag vet man ska ju egentligen vänta, men tänkte om det odlats utanför kroppen 3 dagar längre denna gång kanske man kan testa liiiite tidigare. Dumma jag :-/


    Hur gick det när du testade på din testdag den 25 dec?

    Blev det plus?
  • Äldre 25 Jan 08:52
    #12
    UndrandeSökare skrev 2019-01-23 20:26:41 följande:
    Hur gick det när du testade på din testdag den 25 dec?

    Blev det plus?
    Nej, tyvärr inte....
    Nu startar vi en ny behandling i mitten på februari, köpte 3pack. Vilken tur att det går nu även på Linnékliniken även om man är mellan 39 och 41 år. Vi ger oss inte än.
Svar på tråden När testade ni efter transfer av blasto?