• Svar på tråden Julklappsspel
  • Anonym (A)

    Vi kör också julklappsspelet med max 50 kr per julklapp. Lättast är att åka till butiker och kolla runt. Tycker det är jättesvårt att tänka ut något innan, men mycket lättare när man ser sakerna. Så gör jag i alla fall. Åk till lågprisbutiker med många olika typer av varor, typ Rusta, ÖoB, Dollarstore, Gekås (om du har rimligt nära) osv.

  • Anonym (-)
    Virre86 skrev 2018-12-18 12:11:43 följande:

    Vi ska köra julklappsspel, max 50 kr per julklapp vad köper man?!


    Vi ska tydligen också spela julklappsspelet (2 gånger dessutom!) i år med sambons släkt. Har aldrig gjort det i min familj och jag hatar överkonsumtionen och skulle inte ha köpt en julklapp i år.. Dom brukar tydligen mest köpa billiga "trams-skitsaker".. Idag får jag reda på att vi alltså ska köpa totalt 8 eller 10 st till det där spelet. Några för 100 kr och några för 50 kr.
    Kommer behöva åka in och panikköpa något oplanerat och det gör mig lite irriterad.
    Jag kommer försöka hitta saker som vi ändå tänkt köpa och så skiter jag i om det är något någon annan vill ha. Vi behöver tex köpa tekoppar så jag tänkte köpa ett par ur den serien vi kollat på. Såg tre kaktusar för en 50-lapp på ikea men gissar att dom får det lite svårt att ta sig igenom spelet i helt skick... Men ja, det känns svårt att hitta något vettigt för den summan...=/
  • Virre86
    Anonym (-) skrev 2018-12-18 12:59:10 följande:

    Vi ska tydligen också spela julklappsspelet (2 gånger dessutom!) i år med sambons släkt. Har aldrig gjort det i min familj och jag hatar överkonsumtionen och skulle inte ha köpt en julklapp i år.. Dom brukar tydligen mest köpa billiga "trams-skitsaker".. Idag får jag reda på att vi alltså ska köpa totalt 8 eller 10 st till det där spelet. Några för 100 kr och några för 50 kr.

    Kommer behöva åka in och panikköpa något oplanerat och det gör mig lite irriterad.

    Jag kommer försöka hitta saker som vi ändå tänkt köpa och så skiter jag i om det är något någon annan vill ha. Vi behöver tex köpa tekoppar så jag tänkte köpa ett par ur den serien vi kollat på. Såg tre kaktusar för en 50-lapp på ikea men gissar att dom får det lite svårt att ta sig igenom spelet i helt skick... Men ja, det känns svårt att hitta något vettigt för den summan...=/


    Köper annars bara julklappar till barnen men i år firar vi med sambons familj och dom ska köra på detta, tänker också att det är svårt att hitta något vettigt för 50 kr
  • Anonym (-)
    Virre86 skrev 2018-12-18 13:12:03 följande:
    Köper annars bara julklappar till barnen men i år firar vi med sambons familj och dom ska köra på detta, tänker också att det är svårt att hitta något vettigt för 50 kr
    Låter som oss..Förutom att vi inte har barn, så köper bara till syskonens barn om vi firar jul på samma ställe.

    Funderade på om jag skulle hitta något ätbart, men det känns lite klent att bara köpa en marmelad, honung eller liknande utan något till... Man får ju verkligen inte mkt för 50 kr...
  • Anonym (Lite salt)

    Titta på Tiger, de har en del roliga småsaker... Kanske något skämtsamt som lösmustascher? Eller kaffemuggar med skämtsam text?

  • Anonym (My)

    Finns mycket billiga begagnade saker på Facebooks loppis.

    Om man vill tänka på miljön och få det billigare mot att köpa nytt.

  • Anonym (Tips)
    Anonym (-) skrev 2018-12-18 12:59:10 följande:

    Vi ska tydligen också spela julklappsspelet (2 gånger dessutom!) i år med sambons släkt. Har aldrig gjort det i min familj och jag hatar överkonsumtionen och skulle inte ha köpt en julklapp i år.. Dom brukar tydligen mest köpa billiga "trams-skitsaker".. Idag får jag reda på att vi alltså ska köpa totalt 8 eller 10 st till det där spelet. Några för 100 kr och några för 50 kr.

    Kommer behöva åka in och panikköpa något oplanerat och det gör mig lite irriterad.

    Jag kommer försöka hitta saker som vi ändå tänkt köpa och så skiter jag i om det är något någon annan vill ha. Vi behöver tex köpa tekoppar så jag tänkte köpa ett par ur den serien vi kollat på. Såg tre kaktusar för en 50-lapp på ikea men gissar att dom får det lite svårt att ta sig igenom spelet i helt skick... Men ja, det känns svårt att hitta något vettigt för den summan...=/


    Dumt med skitsaker. Ibland har vi bestämt att man bara får ge nåt man kan äta eller dricka.
Svar på tråden Julklappsspel