• Anonym (TS)

    Rekryterare utan utbildning: Vad har du i lön?

    Hej!

    Jag har fått ett rekryterarjobb. Har varken erfarenhet eller utbildning. Har däremot en färsk ettårig utbildning från Komvux inom HR.

    Tänkte nu eventuellt löneförhandla lite men har ingen koll på lönerna.

    Så, du som inte har någon högskoleutbildning och jobbar som rekryterare:

    Vad har du i lön?

    Inom vilken bransch jobbar du?

    Vad har du för relevanta jobberfarenheter?

    Vilken stad jobbar du i?

    Tack för hjälpen!

  • Svar på tråden Rekryterare utan utbildning: Vad har du i lön?
  • Anonym (Sara)

    Har 23.000:-

    Ingen utbildning eller tidigare erfarenhet. Är även personalansvarig med andra uppgifter.

    Har tidigare ?ledar? erfarenhet flera år tillbaka.

    Jobbar inom försäljning i en medelstor svensk stad.

  • Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2018-12-18 19:45:13 följande:

    Hur får man jobb utan utbildning?


    Ja du, något är det ju.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Sara) skrev 2018-12-18 19:44:23 följande:

    Har 23.000:-

    Ingen utbildning eller tidigare erfarenhet. Är även personalansvarig med andra uppgifter.

    Har tidigare ?ledar? erfarenhet flera år tillbaka.

    Jobbar inom försäljning i en medelstor svensk stad.


    Tack för svar.

    Jag har blivit erbjuden 26 000, är rätt okej då kanske.
  • Anonym (30k)

    23 är sjukt lågt!

    Jag har erfarenhet men inte utbildning och skulle inte gått under 30. Tveksamt om jag ens skulle tackat ja till 30.

    26 känns rätt lågt men samtidigt är det en stor chansning av arbetsgivaren att anställa någon som inte har erfarenhet....

  • Anonym (TS)
    Anonym (30k) skrev 2018-12-18 21:17:34 följande:

    23 är sjukt lågt!

    Jag har erfarenhet men inte utbildning och skulle inte gått under 30. Tveksamt om jag ens skulle tackat ja till 30.

    26 känns rätt lågt men samtidigt är det en stor chansning av arbetsgivaren att anställa någon som inte har erfarenhet....


    Ja, jag har dock arbetat tre år inom företaget så de har lite koll på min arbetsmoral etc.

    Hur många års erfarenhet har du?
  • Anonym (Arbete)
    Anonym (Sara) skrev 2018-12-18 19:44:23 följande:

    Har 23.000:-

    Ingen utbildning eller tidigare erfarenhet. Är även personalansvarig med andra uppgifter.

    Har tidigare ?ledar? erfarenhet flera år tillbaka.

    Jobbar inom försäljning i en medelstor svensk stad.


    Skulle aldrig ta personalansvar för 23 tkr i månaden, du måste +10tkr minst. Oav utbildning så har du ansvaret och huvudbry, ts ska kräva minst 30-33 tkr inte ett öre mindre :)
  • Anonym (TS)
    Anonym (Arbete) skrev 2018-12-18 21:50:00 följande:

    Skulle aldrig ta personalansvar för 23 tkr i månaden, du måste +10tkr minst. Oav utbildning så har du ansvaret och huvudbry, ts ska kräva minst 30-33 tkr inte ett öre mindre :)


    I vilken bransch gäller en lön på 30-33?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Arbete) skrev 2018-12-18 21:50:00 följande:

    Skulle aldrig ta personalansvar för 23 tkr i månaden, du måste +10tkr minst. Oav utbildning så har du ansvaret och huvudbry, ts ska kräva minst 30-33 tkr inte ett öre mindre :)


    Jag är medveten om det, men det finns andra omständigheter runt den låga lönen...

    Men jag håller med er andra 30.000:- är mer

    Rimligt :)
  • Anonym (Fd personalansvarig)

    Helt upp till vilken bransch du är i och vilka avtal som gäller.
    Jag jobbade ett tag med liknande jobb och fick ett påslag på knappt 2000 kronor.

    Godtog det och tänkte att det går nog att jobba sig uppåt, efter två år och ingen löneförhöjning utöver procenten som alla fick... ja, då klev jag av.

    Så nu jobbar jag "på golvet" igen, 2000  mindre innan lön. En tusing mindre efter skatt. Men fri och lycklig!

    Det är inte värt det om du inte får rejält betalt.

Svar på tråden Rekryterare utan utbildning: Vad har du i lön?