• Anonym (TS)

    Rekryterare utan utbildning: Vad har du i lön?

    Hej!

    Jag har fått ett rekryterarjobb. Har varken erfarenhet eller utbildning. Har däremot en färsk ettårig utbildning från Komvux inom HR.

    Tänkte nu eventuellt löneförhandla lite men har ingen koll på lönerna.

    Så, du som inte har någon högskoleutbildning och jobbar som rekryterare:

    Vad har du i lön?

    Inom vilken bransch jobbar du?

    Vad har du för relevanta jobberfarenheter?

    Vilken stad jobbar du i?

    Tack för hjälpen!

  • Svar på tråden Rekryterare utan utbildning: Vad har du i lön?
  • Anonym (Sara)

    Har 23.000:-

    Ingen utbildning eller tidigare erfarenhet. Är även personalansvarig med andra uppgifter.

    Har tidigare ?ledar? erfarenhet flera år tillbaka.

    Jobbar inom försäljning i en medelstor svensk stad.

  • Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2018-12-18 19:45:13 följande:

    Hur får man jobb utan utbildning?


    Ja du, något är det ju.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Sara) skrev 2018-12-18 19:44:23 följande:

    Har 23.000:-

    Ingen utbildning eller tidigare erfarenhet. Är även personalansvarig med andra uppgifter.

    Har tidigare ?ledar? erfarenhet flera år tillbaka.

    Jobbar inom försäljning i en medelstor svensk stad.


    Tack för svar.

    Jag har blivit erbjuden 26 000, är rätt okej då kanske.
  • Anonym (30k)

    23 är sjukt lågt!

    Jag har erfarenhet men inte utbildning och skulle inte gått under 30. Tveksamt om jag ens skulle tackat ja till 30.

    26 känns rätt lågt men samtidigt är det en stor chansning av arbetsgivaren att anställa någon som inte har erfarenhet....

  • Anonym (TS)
    Anonym (30k) skrev 2018-12-18 21:17:34 följande:

    23 är sjukt lågt!

    Jag har erfarenhet men inte utbildning och skulle inte gått under 30. Tveksamt om jag ens skulle tackat ja till 30.

    26 känns rätt lågt men samtidigt är det en stor chansning av arbetsgivaren att anställa någon som inte har erfarenhet....