• Längtar efter en bebis

    Hjääälp ang ovitrille

    Heeej snälla ngn som Vet vad som händer om man inte får hela sprutan ovitrille min idijot man gav mig sprutan men gav inte hela lite fanns kvar i sprutan och han tog bort sprutan ??

    Känner mig så ledsen och arg förvirrad tror inte de blir något denna månad heller

  • Svar på tråden Hjääälp ang ovitrille
  • Längtar efter en bebis

    Visste om man gick göra så, kasta den . Sen ville va säkrt om de verkligen fanns mer i la sprutan spetsen tillbaka och de spruta av sig själv de fanns mer i sprutan

  • Fröken Rabarber

    Var det en 0 i rutan r sprutan drogs ut? I så fall har du fått full dos precis som det ska vara. Om det bara var pyttelite kvar tror jag att det är lugnt, ovitrellen är ju bara till för att kicka igång ägglossning.

  • Längtar efter en bebis
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-18 19:31:43 följande:

    Var det en 0 i rutan r sprutan drogs ut? I så fall har du fått full dos precis som det ska vara. Om det bara var pyttelite kvar tror jag att det är lugnt, ovitrellen är ju bara till för att kicka igång ägglossning.


    Ingen anning eftersom min man fick panik och vred själv när han tog bort sprutan så ingen annan men de va lite kvar iallafall
  • Fröken Rabarber
    Längtar efter en bebis skrev 2018-12-18 20:08:04 följande:

    Ingen anning eftersom min man fick panik och vred själv när han tog bort sprutan så ingen annan men de va lite kvar iallafall


    Såg det ut som att den svarta grejen där vätskan är var i botten? Jag har hört att det oftast är litelite kvar, tror tanken egentligen är att man ska hålla inne sprutan 10 sekunder efter den är helt intryckt, och sen dra ut när den fortfarande är intryckt. Om du är orolig så kan du alltid ringa bm imorgon, men jag tror det är lugnt.
  • Jag är bara jag
    Let it Rain skrev 2018-12-18 20:45:13 följande:
    Varför låter du din man ta sprutorna på dig? Bättre att göra det själv
    Hon kanske inte kunde eller inte vågade? Sen min 4:e IVF har jag inte kunnat ta sprutorna på mig själv. Maken har tatt hundratals under de andra 11 IVF:erna och alla graviditeter och utan hans hjälp hade vi inte haft barn. Så bättre ta själv?- nä, långt ifrån alltid.
  • Längtar efter en bebis

    Jaa ni har nog rätt på en Annan forum fick svar av en tjej som skrev och berätta att hon tog sprutan själv runt 10 gånger och de alltid kvar lite .. Jaa vi tror se de va svart i botten eftersom vår barn kom in i rummet och vi blev överaskkad och gjorde snabbt ..

    Hatar sprutor och kan inte göra själv känner mig obekväm . Jag tittat inte ens när han gör håller för ögonen ..

    Taack för svar alla fina

Svar på tråden Hjääälp ang ovitrille