• Tiffan­y
    Äldre 19 Dec 01:22
    113 visningar
    4 svar
    4
    113

    Vilken diet?

    Jag efterfrågar råd och information  om olika diettyper och varför ni tycker att just den är bäst! 

    Lchf


    viktväktarna


    itrim


    ja you name it :) 

  • Svar på tråden Vilken diet?
  • Äldre 19 Dec 01:43
    #1
    +1

    5:2 fast att fasta varannan dag istället för 2 dagar i veckan ska vara bäst har jag hört. Minst jobbig och bäst effekt.

  • Mongol­iet
    Äldre 19 Dec 03:16
    #2
    +1

    Beror ju varför du ska köra någon speciell diet överhuvudtaget. Jag som vill se fit ut året runt kör inte 5:2 utan 2:5. Dvs i snitt 2 dagar per vecka äter jag vad som/överäter jag & på de övriga 5 underäter jag lite. Många fitnessmänniskor äter på det viset. Tänker långsiktigt. Med denna dieten har jag legat inom ett spann på 5 kg senaste 15 åren. Det är enkelt att ha koll på & eftersom jag kört så länge på detta viset vet jag att det funkar på mig & min träning och hur just mitt liv ser ut.

  • Äldre 19 Dec 10:58
    #3
    Mongoliet skrev 2018-12-19 03:16:20 följande:

    Beror ju varför du ska köra någon speciell diet överhuvudtaget. Jag som vill se fit ut året runt kör inte 5:2 utan 2:5. Dvs i snitt 2 dagar per vecka äter jag vad som/överäter jag & på de övriga 5 underäter jag lite. Många fitnessmänniskor äter på det viset. Tänker långsiktigt. Med denna dieten har jag legat inom ett spann på 5 kg senaste 15 åren. Det är enkelt att ha koll på & eftersom jag kört så länge på detta viset vet jag att det funkar på mig & min träning och hur just mitt liv ser ut.


    Varierar du vilka dagar som är ätardagar eller alltid samma?
  • Mongol­iet
    Äldre 19 Dec 14:59
    #4
    Meriall skrev 2018-12-19 10:58:19 följande:

    Varierar du vilka dagar som är ätardagar eller alltid samma?


    Helt utefter mitt liv ser ut. Händer det något på en Tisdag så tar jag ätardag då liksom plus alla semesterdagar är ätardagar men behåller snittet så därför blir det bara en ätardag i veckan veckorna innan & efter så att snittet hela tiden nås förr eller senare. Funkar bra.
Svar på tråden Vilken diet?