• nypan78

    Test en vecka efter blastotransfer...

    Jag kanske borde inte ha testat. Fick 2 blastisar tillbaka för exakt en vecka sedan och tjuvtestade imorse. Fett NEGATIV. Blev inspirerad efter att många verkar få positiva tester mycket tidigare än officiellt testdatum. Nu förbereder jag mig för en besvikelse av denna IVF. Eller kanske inte ge upp hoppet och testa igen framåt helgen? När testar ni vid IVF med bastocyster?

  • Svar på tråden Test en vecka efter blastotransfer...
  • UndrandeSökare
    nypan78 skrev 2018-12-19 09:31:46 följande:

    Jag kanske borde inte ha testat. Fick 2 blastisar tillbaka för exakt en vecka sedan och tjuvtestade imorse. Fett NEGATIV. Blev inspirerad efter att många verkar få positiva tester mycket tidigare än officiellt testdatum. Nu förbereder jag mig för en besvikelse av denna IVF. Eller kanske inte ge upp hoppet och testa igen framåt helgen? När testar ni vid IVF med bastocyster?


    Testa tidigast ruvardag 10-12 med blasto.
    Hoppas det går bättre när du testar på klinikens testdag !
  • nypan78
    UndrandeSökare skrev 2018-12-19 13:41:04 följande:
    Testa tidigast ruvardag 10-12 med blasto.
    Hoppas det går bättre när du testar på klinikens testdag !
    Ja, tack. Tror att mensen kommer igång innan klinikens testdag om det ej har fungerat, Lutinus försenar mensen oftast med några dagar vad jag minns. Hoppet dör ju sist...
  • Vickan I

    Usch, det är verkligen terror att ruva. Håller tummarna. Jag har plussat rd 6-7 med mina blastisar. Har jag inte haft plus då har jag vetat att det inte går vägen. En blastocyst fäster inom 24 h efter återförande sa kliniken till mig. För 10 år sedan (herregud vad tiden går) när vi gjorde ivf första gången var klinikens td på rd 10 med blastocyst. Med åren har det skjutits rejält framåt. Kliniken sade att det var för de ville få bort de kemiska graviditeterna ur statistiken. Men vet de som plussat både tidigare och senare, så ge inte upp än.

  • nypan78
    Vickan I skrev 2018-12-19 15:32:16 följande:

    Usch, det är verkligen terror att ruva. Håller tummarna. Jag har plussat rd 6-7 med mina blastisar. Har jag inte haft plus då har jag vetat att det inte går vägen. En blastocyst fäster inom 24 h efter återförande sa kliniken till mig. För 10 år sedan (herregud vad tiden går) när vi gjorde ivf första gången var klinikens td på rd 10 med blastocyst. Med åren har det skjutits rejält framåt. Kliniken sade att det var för de ville få bort de kemiska graviditeterna ur statistiken. Men vet de som plussat både tidigare och senare, så ge inte upp än.


    Ah, det låter ju som en förklaring varför man ska testa så himla sent, men dag 10 låter ju rimligt för att få en fingervisning som är rätt så pålitligt iallafall. Ja, de flesta som i slutändan får ett plus får det ju både tidigare och får behålla det...men det är terror att ruva. Tur att jag har barn att distrahera mig med annars skulle jag inte orka genomlida detta gång på gång igen...har gett mig ett år innan jag ger upp, åldern kommer ikapp oss nu.
  • Vickan I
    nypan78 skrev 2018-12-19 15:59:01 följande:
    Ah, det låter ju som en förklaring varför man ska testa så himla sent, men dag 10 låter ju rimligt för att få en fingervisning som är rätt så pålitligt iallafall. Ja, de flesta som i slutändan får ett plus får det ju både tidigare och får behålla det...men det är terror att ruva. Tur att jag har barn att distrahera mig med annars skulle jag inte orka genomlida detta gång på gång igen...har gett mig ett år innan jag ger upp, åldern kommer ikapp oss nu.
    Förstår hur du känner. Är du född -78? Det är jag och jag kände inför den här omgången att det blir sista oavsett resultat. Jag mår så otroligt dåligt psykiskt av av göra ivf, så det går knappt. Åldern ligger ju en def i fatet också och det är ju verkligen inte gratis heller. Mycket som spelar in. Gjorde första ivf:en för 10 år sedan, andra för 7 år sedan och nu sista förra året. Jag hoppas allt jag kan för er.
  • nypan78

    Jopp jag är född 78, har gett mig detta år...tänkte om man kanske kan köra något lättare för att kicka igång systemet, typ letrozol eller så. Har fått barn med det för 5 år sedan

  • Maya74

    Återföring av 2 frysta donator embryon måndag 17 December, vi har fått instruction om HCG test efter julafton (AVA kliniken I Riga).

    *


    Vår IVF historia
  • UndrandeSökare
    Maya74 skrev 2018-12-22 13:36:46 följande:

    Återföring av 2 frysta donator embryon måndag 17 December, vi har fått instruction om HCG test efter julafton (AVA kliniken I Riga).

    *


    Jag går på samma klinik (Avaclinic i Riga) de vill HELST ha blodprov och mäta hcg. Det kan man göra genom Blodkollen.se eller Werlabs.se.

    Annars om du inte kan ta blodprov så vill de att man tar 2st Urintest med olika stickor typ Clearblue (EJ andra billiga stickor) sa min koordinator Veronika till mig. Testdag 10-12 dagar efter insättning om det är blastos (5dagars). Dvs satte du in 1eller 2 blastos den 17 dec 2018, så ska du testa någon gång den 27-29 dec 2018.
  • Maya74

    Och så lärde man sig att inlägg som sänts för snabbt inte går att editera

    Som sagt, återföring 2 blasto (donator ägg) 181217, ska HCG testa efter julafton.
    Crinone och progygnon tas 3ggr/dag. Är vårt 3:dje försök med Blasto.

    Februari - 18 FET 1 blasto (eget embryo) - BFN på testdagen (den gången höll vi oss från att testa innan)
    Maj - 18 FET 1 blasto (eget embryo) - kunde inte hålla oss utan testade 1 vecka efter återföring och fick ett svagt streck som ökade I styrka dag för dag och bekräftades av HCG 14 dagar efter återföring. Missfall I vecka 7 vilket vi inte förstod/ville tro innan vi gick på ultraljud vecka 8 och fick höra att det var tomt.

    Förstår din oro - jag tanker också att jag vill veta så snabbt som möjligt oavsett reslutat för att besvikelsen känns ännu större ju längre man går och hoppas.

    Läste någon annan som skrivit I en tråd att enda gångerna hon njöt och kände glädje av sin graviditet var när fostrena sparkade - restan av tiden gick åt till oro over att något skulle gå fel. I efterhand önskar hon att hon kunnat "parkera" oron - just för att den inte ger NÅGONTING positivt.

    Kloka ord som jag försöker att komma ihåg, som idag när Crinone pastan som hamnar på toalettpappret var lite missfärgad av gammalt blod - oron och tårarna kom omedelbart - jag tillåter mig själv att känna sorg over att ett varningstecken för missfall dykt upp, men gör mitt allra bästa att "parkera" oron och istället tänka på de positiva delar som statistiken som visar att det går! Jag delar omedelbart med mig till min partner, glädje, sorg - allt som ägs av två är lättare att hantera än själv. Och forum som dessa där man kan finna stöd och tröst både I mot och medgång. Njut av julen nu, hitta de där glädjekornen I vardagen just nu och sug ut det mesta av dem.

Svar på tråden Test en vecka efter blastotransfer...