• Musiw

    Insättning CITALOPRAM biverkningar!

    Snälla dela med er av era erfarenheter av citalopram!

    Är det normalt att må så här dåligt? Jag är på dag 8 på 10mg - ska höja till 20mg efter två veckor. Och jag mår verkligen dåligt. Har ökad ångest, hjärtklappning, darrningar, svaghet/yrsel, lågt blodtryck, domningar i armar och händer, och vaknar varje timme hela natten. Mår verkligen fruktansvärt både psykiskt och fysiskt.

    Jag har förstått att man ofta mår sämre i början och att detta är övergående, men när släpper det??

    Till saken hör att jag tidigare har gått på den här medicinen i över tio år, och trappade ner och var utan den i nio månader. Men pga att ångest och depression kom tillbaka bestämde jag mig för att börja igen. Förra gången hade jag knappt några biverkningar, och rimligtvis borde jag tåla medicinen bra om den har funkat för mig innan? Någon med erfarenhet av att sluta med citalopram och sen börja igen?

    Jag har ett barn på snart två år och har verkligen inte tid eller ?råd? att må så här. Vill bara gråta. Snälla ge mig hopp om att detta blir bättre bara jag ger det lite tid!

  • Svar på tråden Insättning CITALOPRAM biverkningar!
  • 1234568

    Ja, man kan må sådär när man sätter in den, tyvärr. Det brukar ge sig efter några veckor. Sedan kan du känna av samma symptom när du gör höjningen. Skulle rekommendera att hålla dosen 10 mg tills det känns stabilt, och sedan höja.

    1-2 månader brukar det ta innan man ser den positiva effekten, och eftersom du ätit den innan så är det inte någon allergi. Cipramil är ökänd att ge dessa symptom i början. Stå ut!

Svar på tråden Insättning CITALOPRAM biverkningar!