• Anonym (Ledsen)

    Två blödningar efter abort,

    Jag gjorde medicinskt abort för 3 veckor sedan, var gravid i vecka 6. Blödde mycket (såg hinnsäcken när den kommit ut) första veckan. Sedan minskade blödningarna successivt under en vecka för att sedan gå till bruna flytningar. Men nu 4 dgr sedan börjarde jag blöda massor igen, klumpar. Ringt och frågat och fått svar att allt är som det ska och att det är normalt om det finns rester kvar att man börjar blöda igen och få lite ont. Det är inte mens.

    Hur mycket rester kan det finnas kvar med tanke på att jag var inte så långt gången i graviditeten? Blödde enorma mängder klumpar i början och det kändes att allt kom ut då jag såg hinnsäcken tydligt men nej.

    Har bokad efterkontroll slutet på nästa vecka. Känns så jobbigt att blöda så mycket under julen. Vill inte gå någonstans pga blödningarna då jag känner mig lite svag och behov av att byta binda ofta.

    Hur har era medicinska aborter fungerat? Fick ni flera blödningar inom några veckor? När var allt över? Vilka komplikationer fick ni?

  • Svar på tråden Två blödningar efter abort,
  • Anonym (Jag med)

    Vi sitter i samma båt verkar det som... jag gjorde medicinsk abort för 2,5 vecka sen, blödde mycket första veckan sen försvann den helt tills idag. Nu blöder jag relativt mycket igen, har lite menssmärtor och även ont i brösten. Jag gjorde ett ultraljud och gynundersökning direkt efter aborten som tydligen såg bra ut, men jag som oroar mig över allt börjar direkt tvivla på om något är fel Rynkar på näsan uppdatera gärna hur det går för dig Hjärta

  • Anonym (Ledsen)

    Blöder fortfarande och magen är svullen.... ser gravid ut. Har alla andra gravidsymtom kvar förutom illamåendet. Den försvann efter första blödningen...

    tydligen kan vissa symtom stanna kvar ett tag. Vill bara att magen ska försvinna då jag brukar annars inte ha så rund mage..... mina tarmar har oxå fått fnatt efter aborten. Få se när kroppen blir normal igen.

    Hoppas dina blödningar slutar snart.

Svar på tråden Två blödningar efter abort,